Räkfrossa på Thomé & Folkracehelg

I Fredags efter jobbet var jag både arg och tokstressad, jag for runt som ett yrväder i lägenheten för att hitta nåt respektabelt att ha på mig. Sminket blev blahablaha och håret stod åt alla håll när jag for för att hämta upp Jenny & Zandra som under dagen haft lite mer tid att ordna sig och börjat dricka... själv kände man sig hopplös just då.

Ombord på Thomé kom chock på chock. Nummer 1: Vårt bord var placerad i "källaren", där det är fuktigt och man ser nada av sjön. Nummer 2: Räkorna var rejält frusna och gick knappt att skala. Nummer 3: Allt såg otroligt "slafsigt"/billigt ut, fanns inte mycket tillbehör alls, och det känns fel när man lagt ut så pass mycket pengar. Nummer 4. RÄKORNA TOG SLUT!!!!
Är inte det skandal? Räkfrossa borde betyda räkor i oändlighet. Fast vi var väl ganska lyckligt lottade, något sällskap fick ca 5 räkor var.. inget mer för då var det slut.... då fick dom tacos istället, en hyfsad kompensation kanske... men som dom själva sa: -Betalar man för räkfrossa förväntar man sig inte taco precis.

Efter vi ätit gick vi upp på däck å kika, fast vi njöt inte precis, vi ville nästan mest bara i land.
Mycket tråkigt med tanke på att tidigare Räkfrossor jag varit på har blivit så lyckade.

Lite bilder i alla fall.

   



   

Vid halv tio kom vi tillbaks i land, och det var tack & hej till Thomé för denna gång.
Vi gick vidare hem till mi casa, där såsmåningom oxå Emma,Maddis & Louise dök upp. Efter många om och men beslutades att jag, Zandra & Emma skulle åka till dansen i Sandviken. Vi fick skjuts av Thomas ut.
Jag & Emma satt i serveringen o pimpla lite vin medan Zandra svängde sina lurviga(haha, skämt såklart).
Blev några danser med olika, buggade en hel del och det gick galant tycker jag själv.

  


 



Det var mycket folk som va där, pinfullt.

Sen sjutsades vi vidare till stan. Eftersom Jenny hade nyckeln till min lägenhet & hon var ute nånstans med Maddis & Louise, kom inte jag och Zandra in. Då gick på G3 i hopp att få syn på dem eftersom det inte var svar på mobilerna.
Vi genomsökte stället men utan resultat, då gick vi på Kebab-baren och hängde där ett tag.
Till slut fick vi tag i henne, och kvällen avslutade vi hos min min konstnärlige & mycket rolige granne.
Jag kom hem vid fyra ungefär.  

Fyra timmar senare dvs kl 8 denna lördag var det dags att pallra sig upp, hoppa i långkalsonger packa ned förnödigheter och brumma i väg mot Folkrace i Krokom. Hämtade först upp Emma i Valla, sen gick det undan över Rödön. Väl framme och på väg mot publikvallen möter vi på Anette som raporterar att Karolin precis håller på att köra och kommer bli tvåa, tjoho vad bra tänkte vi. Men uppe vid staketet ser vi precis Karolin åka i mål som segrare =). Yeah, vad bra att vi hann se det.

Under dagen fick vi se många bra heat, och vi undgick regnet med nöd & näppe(kom bara ett litet stänk).


 


I ett heat blev det bara Erikssontjejer kvar(Mickes systrar Johanna & Malin åsså Karolin), synd bara att Karolin blev vänd. Både Karolin och Micke hade en del otur i sina heat under dagen.
Vid två tror jag tävlingen var slut för just den dagen och jag & Emma pyste hem till henne, käka lite och slötitta på första Pirates of the caribbean. Jag somna ganska fort & sov till nån gång på kvällen. Välbehövligt kan man lungt säga.

Sen hem å kikade på lite Vänneravsnitt och en stupning rakt i säng.
- - - - - - - - - - - - - - - -

Söndag var det dags för dag 2 av tävlingen och denna dag fick vi oxå med Zandra & Jenny som support i publiken.
Karolin var en fjuttig poäng från att hamna i A-final, faktum var att de var 2 st andra som hade samma poäng som Karolin och de särskildes genom hur de placerat sig i sista heatet. 
Något som jag aldrig tidigare varit med om var att de körde som "extra", b-finaler för både damerna och juniorerna "utom tävlan", alltså inget som skulle på verka slutresultatet, och de kunde alltsåinte kvala sig in i A-final om de vann.

 

Karolin ställde upp i "B-final", till våran stora glädje... för det var verkligen en upplevelse att få se henne "köra skiten" ur dom andra damerna. Det var det bästa heatet på hela dagen. Vi skrek å heja, och Karolin gick i mål som vinnare. Vad vi inte visste då var att hela fem varv hade hennes bil varit full av avgaser och hon ansträngde sig till max att försöka hålla andan för att inte få i sig gaserna.  
Som tur var fanns det såklart sköterska på plats. Efter syrgas, ambulans, ett besök på akuten och vila mådde hon lite bättre.

Snacka om fokracehjälte, vilken kämpe!

Karolin

Micke åkte också till sjukhuset, och kvar stannade vi å såg klart tävlingen.
Sedan ställde vi upp och hjälpte till att buda på en bil de ville ha.
Jag är fortfarande lite arg..."vi" hade 80 % chans att få bilen.
Jag,Jenny,Zandra & Anette hade varsitt bud, och ägaren till bilen.
Ägaren till bilen fick behålla.... grrrrrrr.

Tur iaf att Malin & Bengt/Johanna & Patrik fick behålla sina bilar.

Sedan åkte vi till stan, tog en promenad i Torvalla.

Lite senare åt jag pizza med Karolin & Micke på Spader Kung, det var skönt att se att Karolin mådde bra.

-------------------------------------------------------------

Imorse när jag vaknade var jag riktigt trött. Mamma ringde kring åtta och ville höra om jag skulle hänga med ut på Flygplatsen och säga hej till två släktingar från USA. Nog för att jag var trött, men orkar dom ta sig hit från USA borde jag orka köra bilen ut till Frösön från centrum.

Det var trevligt att träffa Jan(mammas kusin) och hans son Ryan. Helt amazing..Jan lämnade Sverige när han han var kanske 16 bast, nån gång i slutet av 60-talet. Hans svenska var klockren, med en amerikansk härlig brytning.
Hade varit kul att träffa dom mer än bara en kvart, eftersom man aldrig tidigare träffats. Men jag skulle jobba.


Jag, Pappa, Jan, Moster, Ryan & Mamma


Sen visade det sig att jag inte skulle jobba från 17, trafiktornet i Sundsvall ringde och sa att det fattades en person i natt, så jag börjar först vid 21.30 och slutar kring 05 nångång. Hoppas det blir en lugn och fridfull natt. Ska ladda upp med tidningar och diverse korsord =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback