Home sweet home!?

Idag var det alltså en vecka sen vi kom hem från Thailand.
I princip så har det väl tagit en vecka att acklimatisera sig in i vardagen igen.
När vi kom hem stod Jenny, Martin och Zixten väntandes på flygplatsen. De hade varit så rara och hämtat upp våra vinterjackor från lägenheten, riktigt skönt att krypa in i den då man endast hade tunn tröja (eller skönast för Johan kanske som steg av planet på Frösön i linne, solbrillor och stråhatt!).
Vi åkte hem till dem direkt och fick äta lunch och tårta (Martin fyllde år den dagen).
Väl hemma packade vi upp alla våra grejer, på kvällen kom Johans föräldrar förbi och vi åt middag på Eastern Palace.
Måndag for Johan till Norge(Drammen) och jag började jobba igen, ingen direkt vila efter resan alltså.
Usch vilken huvudvärk jag hade under både måndagen och tisdagen.... man har ju inte behövt använda så mycket hjärnkapacitet under semestern o plötsligt ska man göra beräkningar, tänka personnummer, lagar och andra siffror hit och dit. Jag somnade dessutom ganska tvärt på kvällarna... orkade knappt laga mat... det som tillagades under nästan hela veckan var olika thailandsinspirerade maträtter.
I fredagskväll var jag bjuden till Elin och Martin på middag/fest. Förutom vi var även Andrea, Reine och Angelica med. Fasen vilken rolig kväll det var! Blev utgång till Bishop Arms.
Igår blev det städning hemma... alltså ta itu med allt som jag låtit stå under veckan.. disken t.ex.
På kvällen blev det pizza med syrran och melodifestival, riktigt trevligt det med.

Thailand..... ja visst längtar man redan tillbaks. Det var en helt underbar resa... jag är framförallt glad att vi inte var på samma plats under 3 veckor utan att vi reste runt så som vi gjorde.... på så vis fick vi ju se och uppleva desto mer. Det togs över 800 bilder på resan.... orkar inte lägga upp någon nu... finns ju ett antal på facebook med bilder mest från den första tiden (1,5 vecka) där.
Vi hade verkligen tur med vädret, det regnade inte alls under tiden vi var där. Det knappt blåste... att ha mer kläder än linne o kjol på kvällarna gick inte. Det mesta var väldigt billigt.. framförallt mat gick att äta riktigt billigt... annars var det ju pruta som gällde (något jag inte är bra på alls, som tur var så var Johan en riktig hejare på det). Mycket fina omgivningar har vi fått se och även en del "slum".

Känns okej att vara tillbaks i vardagen.... men längtar redan till vi reser utomlands nästa gång. Mest troligt bär det av till Usa för ett besök hos Johans syster som precis börjat som Au pair där.

Dags att titta vidare på Solsidan... sen väntar Big brother(ja, jag följer det).

Thailand- Dag 6

Tiden gar. Vi har redan hunnit se mycket Thailand pa nagra fa dagar.

Nar vi kom till Arlanda pa kvallen for en vecka sedan sa checkade vi in pa Rest and fly, inte sora rum dar inte... direkt innanfor dorren var sangen typ =).
Morgonen darpa at vi frukost pa East and West, vid 13.40 gick flyget till Bangkok.
Jag sov stotvis kanske en timme av den totala resan pa nio timmar. Johan sov inte en blund, han satt och kollade pa alla filmer som visades. God mat fick vi och god dryck, det var bara att bestalla vad man ville dricka...gratis. Sa det blev en del vin och drinkar.
Framme i Bangkok lyckades vi ga vilse forst pa flygplatsen, vi fick for oss att vi skulle till en tull och ut forst... men vi skulle ju med transfer vidare till Phuket.
Pa flygplatsen i Bangkok sag vi Bjorn Ulveus fran Abba, hihi.
Efter ganska lang vantan fick vi antligen kliva pa flyget till Phuket.
Jag var orolig att inte vara vaskor skulle dyka upp, men de gjorde de som tur var.
Vi fick genast en taxi till vart hotell i Kata. Jattefint hotell maste jag saga.

Under vara dagar i Phuket hann vi bl.a. med att bada vid havet tva dagar, ata massa god mat, fa thaimassage, aka battur till bl.a. James Bond Island. Handla lite grann, sola och ma gott.
Igar checkade vi ut fran Kata Palm Resort och tog bat till Ao Nang.
Vi hade inget hotell bokat men jag hade spanat in ett i forvag som var billigt, vi fick aka med en gratis tuktuk dit.
Val framme fanns ju forstas inga lediga rum dar, men m[nga hjalpsamma thailandare hjalpte oss att slutligen hitta ett hotell som hade ledigt rum for en natt.
Vi har precis checkat ut dar och sitter i deras lobby och surfar. Snart checkar vi in pa ett hotell vi bokade igar, Austhai hotel (ett thailandskt o australiensiskt). Vi har mott pa manga skraddare bade i Phuket o Ao nang, igar hittade jag en som verka riktigt bra... bl.a. Anders Lundin och Di Leva har fatt skraddarsydda klader dar (fanns bilder uppsatta i affaren dar de star med forestandaren). De tog matt pa mig och ska sy en klanning... forhoppningsvis ska Johan gora en kostym.
Pa mandag ar tanken att dra vidare till Koh Lanta. Vi trivs jattebra i Ao nang, lugnare an Phuket o framforallt billigare.... fin miljo oxa.