Julen närmar sig alltmer

Okej, det är kanske bara 28/11 idag. Men har redan hunnit vara på ett julbord, bakat lussekatter & pepparkakor me Emma o Jenny. Överallt på stan är det julgrejer, adventsstakar/stjärnor etc i fönstren.
 Efter jobbet idag ska jag passa på att byta gardiner i både kök och vardagsrum... lite drygt eftersom det är två fönster i båda rummen.. och julgardinerna e ostrukna så d blir till å dra fram strykjärnet.
Ikväll väntar julbord igen. Jag, Jenny o Emma tar tåg till Åsarna där vi först käkar, sedan dansar till Gamblers och sedan åker tebax.
Imorgon kommer J. Vi ska äta middag på Simon & Viktor tillsammans med Jenny o M.
Sedan väntar kanske en sväng på nån krog.
På söndag blir det troligen en sväng till Föllinge för julskyltningen där.

Ganska nöjd just nu, ligger etta på nysälj. Enda personen på listan dessutom ;P.

Lyckad kväll!

Vaknade på fredagsmorgonen utan röst och igentäppt hals/näsa. Yippie... nä inte direkt. Ringde och sjukanmälde mig.

Lyckades kurera mig ganska bra under dagen.
Vid halv sex gick jag,Jenny & Emma till G3 där Lulle,Fredrik, Kristin, Magnus, Boije, Zandra & Tomas redan satt.
De andra åt stadig middag medan vi delade på tapas.

Efter vi ätit och dryckit klart begav vi oss till Bowlinghallen för spel. Micke & Karolin joina oss där. Johan dök upp som en överraskning oxå, så han hann vara med och spela med oss =)
Jag började otroligt bra, strike,spärr,strike,spärr,spärr.... aldrig någonsin börjat så starkt. Sen bröts sviten.... och det gick bara sämre och sämre... hm.. kan det bero på att alkoholintaget ökade?
Iaf vann jag första serien, och Kristin blev tvåa. Kändes bra att vi såg till att damerna minsann inte är sämre än killarna(Fredrik,Boije & Johan).

När vi bowlat klart åkte vi till min lägenhet och dumpa bagage och hämtade upp min, Jennys & Emmas alkohol.
Sedan hade vi några roliga timmar hos Fredrik med Singstar, skratt och gott sällskap.

Dags för uppdatering

I helgen for jag,Emma & Jenny till Föllinge efter att jag jobbat klart.
Vi intog "casa de Emma" och satte igång att dricka vin/cider/öl mm. Laga till fin middag, och medans den puttra tog vi och basta. Riktigt härligt =)
Senare på kvällen fick vi skjuts ner till Tony & Maja där stor del av partyfolket samlats. Det blev även en sväng till pizzerian där vi sjöng sönder några låtar på karaoke. Sedan tillbaks till Tony & Maja... sedan fick alla fart å drog till en stuga ute vid skogen i Nordvalla. Nog för att det var en mysig stuga, men jag börja känna lite ansvar att ta mig hem innan Emma skulle låsa/lägga sig. Jag tjata som världens tjatmoster för att få tag i en chaffis, men de bara skratta. Till slut gav jag upp och ringde jag Föllinge Taxi. När taxin äntligen dök upp skulle plötsligt alla fara hem (typiskt!).
Jag befann mig i taxin i 13 min.... notan hamnade på 240 spänn(!!!!). Så dyrt har jag inte ens betalat för taxi i Sthlm.. å här snackar vi Föllinge.
Dagen därpå var vi mycket trötta.... vi åt väl frukost kring två eller tre tror jag.
Sen försökte pappa fixa lite med min bil, sedan brumma vi tillbaks till stan.

I måndags var det halt som fasen, fastnade i upplut på gränsgatan och tog mig inte framåt. Fick bli århundradets fulaste u-sväng i rusningstrafik. Hämtade Emma i Krokom o sedan middag hos henne i Valla.

Tisdag började jag känna mig lite krasslig i hals o näsa, men det stoppade inte mig från att gå på Body Pump. Kändes jättebra efteråt.

Onsdag, förkylningen blir mer påtaglig..... verkligen sämsta möjliga timing att bli sjuk.
Städar och fejar för att det ska se bra ut i lägenheten... går riktigt trögt.
Drar en fika på stan med Jodo. Sedan skjutsade jag Zandra till Folkets Hus och sedan for jag själv till Valla för middag å fotbollskväll hos Emma.

Idag hann jag röja lite i lägenheten. Tror jag hunnit dricka 5 koppar te redan, förkylningen måste väck! Den har nog aldrig kommit mer opassande. Sitter på jobbet nu, efter jobbet ska jag en snabbis till Lugnvik för att lämna en stereo och en resväska(helt seriöst.. idag packa jag upp väskan från Vemdalsskalshelgen... typ 1,5 vecka efter hemkomst)

Ikväll blir det fortsatt städning, hade velat träna.. men jag får inte riskera att bli sämre i förkylningen.

Imorgon ska det ätas, bowlas och festas med bästa gänget som finns =) (det ingår ett antal personer till i bästa gänget, även om de inte deltar imorgon)

Imorgon måste jag vara frisk!!

Längtar redan till Vårforum

Helgen(Torsdag-Söndag) har varit helt underbar. Att sammanfatta den med några rader är i princip omöjligt men jag ska försöka. Har ca 450 bilder från helgen, alla bilderna är inte riktigt "rumsrena".. men bjuder på några... sen ska jag lägga upp ett större album på Facebook.

Torsdag - Ankomsten

Emma hämta upp mig och Emil på Tullgatan, vi hade rejält mycket bagage. Jag hade packat färdigt allt i sista minut. Emil kom på att han ville ha en peruk, så vi drog till Hobbyboden och inhandla det(passa oxå på att köpa Sanning eller Konsekvens... både snälla & elaka varianten).
Vi for vidare till Lottgatan där Jenny hämtades upp. Sedan var det dags för inhandling på Willys, blev rejält fullt i vagnen.. men vi klarade oss på ganska precis 2000 spänn(som räckteför mat 3 dagar till 10 pers). Sedan for vi mot Sandviken för att gratta Göthe på 65-årsdagen en kortis. I bilen dit säger Jenny:"-Ja, då har vi väl allt och ingen har glömt biljetten?". Jag fick panik, jag hade verkligen lyckats lämna biljetten på byrån hemma... haha..tur att vi inte hunnit så långt då.

Väl framme hämta Emma vår nyckel och vi drog vidare till vår kanonfina stuga på Ravinslingan. Allihopa(jag,Emma,Jenny,Emil,Fredrik,Johan,Lulle & Boije) rusa in för inspektion. Jag, Emil,Jenny & Emma hade ett litet rum med två våningsängar. Zandra & Thomas fick en dubbelsäng. Boije & Johan fick varsin del av soffan. Fredrik och Lulle ett rum med våningsäng.
Direkt kom vi på idén att basta, alla klädde av sig och intog bastun. Trångt men mysigt =)
Sedan fixa vi till jättesmaskig Chili Con Carne som vi åt me bröd till.
Sedan minns jag inte så mycket mer, vi drack ganska flitigt. Blev iaf inte insläppt på hotellet. Tur att det fanns en gentleman i stugan som ledde mig hem =)

------------------------------------

Fredag
 - Let's go crazy

Vi var nog alla en aning slitna, men vi var uppe tidigt iallafall =) . Jag hade "dryckesförbud" framtill lunchtid.
På afterskin var vi utklädd till lite olika karaktärer. Jag, Emma & Jenny hade dressat upp oss i varsin färg, jag var Blåndie, Jenny Gullan och Emma Rosa förstås =).
Emil var rocker, Fredrik/Lulle/Boije överraskade oss rejält med sina nunnekostymer.
Efter Afterskin blev det Taco-afton i stugan, Niklas och hans Elin kom förbi för att bo med oss, tillsammans drog vi igång med Sanning eller Konsekvens.. som resultera i lite skumma sidolekar...bl.a. Ryska Posten... haha va ju hundra år sen man körde det.
Vi besökte Gamblers buss där vi fick tjena på den nya killen, vi hade lite allsång å han fick visa vad han gick för på guran.
Det var roligt inne på hotellet, men asmycket folk... så jag å några till drog ganska tidigt. Sedan låg vi sex personer i vårt lilla sovrum och skratta långt in på natten tills vi till sist somna, tror livet förlängdes med ett antal år där =).

-----------------------------------------------------
Lördag - Sista natten med gänget

Det var dags för party & afterski igen, den här gången blandade vi våra färger lite, komiskt nog så passa våra färger med Emils gamla "Föllinge-skiddräkt" =). Johan & Lulle blev tvungen att fara hemåt innan Afterskin och lämna oss pga deras jobb =(.... vi saknade dem rejält.
Till middag gjorde vi egen pizza som smakade superb =)
Vi kikade på dansbandskampen, och hejade på Sandins(som vi känner till liite grann).
Innan sändningen "busringde" Emma till SVT's växel med ett hett tips om en viss person, hahaha vad vi skratta... framförallt för att Emma lyckades hålla sig så proffesionell/seriös och att de verkade ta vårat tips på allvar. De skulle iaf framföra tipset till redaktionen.
Efter dansen hade vi kylskåpstömning, vi frossa i kex/ost/vin m.m.

Söndag - Tungt avsked

Vi ville verkligen inte åka hem. Ingen kände sig särskilt manad att packa eller lämna stugan, vi hade ju blivit som en enda stor(lite för stor med tanke på stugans bäddar) familj.
Vi hade extremt mycket sopor,glasflaskor och pantburkar som låg utspridda överallt.
Vi tog farväl av varandra.

Väl hemma kändes det jätteskumt, det var helt tyst(!)... tystnad hade man inte hört på länge. Dessutom var man helt själv.
Så nog började man längta starkt till nästa gång vi gör om det.

Under hela helgen var vår stuga ganska populär, vi fick diverse besök från grannar och annat folk. Vi basta mycket, dansa, larva oss och bara mådde gott. Det var en hel del action i våran stuga på många sätt och vis om man säger så. Blev lite skador/märken på mig under helgen...  sår på fötterna, bitmärke i läppen,sugmärken och blåmärken, men det hör väl till =P.

Tack till alla er som var med, den här helgen kommer jag leva länge på =)

snart...Snart..SNART!

Igår hände inte mycket, var rejält seg. Lyckades börja skriva en packlista och lägga fram lite kläder.
En promenad med Emma i Valla va härligt i duggandet av regn.

På kvällen blev det Bondrullen Quantum of Solace tillsammans med Jocke,syrran & Marcus.
Vi va alla en aning seg, men mina ögon var stora som apelsiner... mycket action och spänning.. Bond-fan som jag är blinkade jag knappt för att den var så bra.
Efteråt tog jag med syrrans resväska hem för att börja packa..... idag slog det mig att snart bär det av.

Zandra kika förbi mitt på dan, vi drog upp till Lillänge och länsa systembolaget.... haha inte riktigt.. men kändes nästan så. Gick nästan på en tusing var... för min del blev det fördelat på en bag-in-box, en absolut päron. En platta x-cider i blandade smaker + några cider till av annan sort. Tror det ska räcka(kanske t.o.m bli över)... annars har jag vin i kylen sen helgen som va, lite jäger och absolut citron. Så nu är man laddad. Men jag ska självklart hålla god profil.

Sen åkte jag till Jocke å vi lasta min bil full med hans flyttsaker, och frakta till hans nya lya. Roligt att kunna hjälpa till.

Nu sitter jag på jobbet... höll nästan på att gå vilse.. låter knasigt men vår avdelning har flyttat en våning ner, och jag som inte jobbat på ett tag missade nästan att ta våning två istället för tre.

Imorgon blir en rejäl "fixa-och-packa-in-i-det-sista"-dag, ska även färga håret,tvätta och förhoppningsvis blir det tid över till lite städ oxå. Dvd'n ska ställas in på timer för inspelning av diverse program jag kommer missa.

Ja, snart bär det av. Efter kl 22 ikväll har jag inget mer pass denna vecka =)... rena semestern.

Ha det så bra allihopa!

Halloween

Fredagen inleddes tillsammans med Jenny på stan. Vi hade en del ärenden att ta itu med... sen for vi till Willys och Ica blåcenter ihopp om att hitta pumpor.... dessvärre var dem slut... ringde å checka me Konsum Frösön och Ica Valla.

Kring 15 åkte vi ut till Emmas lägenhet i Valla, skulle avlasta Emma lite me städning och "pyntning". Vi feja runt i lägenheten för att sedan börja fixa--- eller ska man kanske säga spöka till oss.
Vi var 6 personer som trängdes i badrummet för sminkning(jag,Jenny,Emma,Ida,Mickan & Marie)... vi såg ganska roliga/hemska ut när vi va klar.

Låter bilderna tala för sig själv:

Jag som ryslig häxa =)

Å en till häxa "som man helst inte ville se djupt in i ögonen"

3 spökflickor

En "tjejdjävul"

Lite blandade häxor, djävular, Dracula mfl.

Kring halv två fixa jag fram en taxi.
Naivt av mig att tro att vi skulle hinna till krogen..haha... men jag va ganska trött vid det laget.
Emil mådde inte så jättebra, så Jenny sällskapade han hem till hans port. Under den tiden(knappt 5 min) hade Jenny sagt att jag inte fick somna, eftersom hon hade alla sina saker hemma hos mig. Dessvärre så somna jag på den korta stunden. Så Jenny(fortfarande klädd som häxa) stod och banka på mitt hus en bra stund... men jag sov som en stock. Som tur var hade hon sin hemnyckel i fickan, för det var ju inte precis varmt ute(minus 7 grader iförd strumpbyxa). En taxi körde hem henne.

Dagen därpå hade jag ganska dåligt samvete. Så efter att jag & Emil lunchat å hämtat våra saker,min bil mm så åkte jag hem till Jenny(som blivit sjuk på kuppen)...och levererade förutom hennes saker också ett "Förlåt att jag somna-kort" tillsammans med en påse läkerol Giants och en trisslott, det piggade nog upp =)

Resten av lördagen var ganska lugn, hjälpte Jocke att börja städa ur hans gamla lägenhet och flytta grejer till den nya. Sedan fick jag skjuts hem och spenderade kvällen tillsammans med Tv'n.

Idag har jag jobbat en sväng...... å blir troligen en lugn kväll. Dags att börja packa lite smått och ladda upp för kommande storhelg-Dansforum =)