Midsommarhelgen med mera....

På fredagen (midsommarafton) var det tänkt att jag skulle hämta upp Johan på flygplatsen.
Det sket sig redan i garaget... bilen vägra starta.... o nog var det skumt när batteriet hade stått och laddat över ett dygn. Ringde runt för att kolla vem som kunde ha startkablar.... fick ringa till Johans mamma o be henne skjutsa Johan till mig i stan. Blev lite stressad eftersom det inte gick som planerat... o vi hade lovat att vara Emma behjälplig inför midsommarfesten. Mitt i allt kaos... då startar bilen... skulle precis vrida av nyckeln efter att ha prövat vrida på tändningen för 10:e gången. När jag kände att motorn drog igång förstod jag vad jag behövde göra.... köra-köra-köra. Körde runt runt på stan några varv tills Johan kom, sen for vi till Föllinge. Efter ett tag begav vi oss hem till Emma. Först satt vi en stund i Lusthuset, sen fixa vi blommor till att klä stång o göra kransar av. Såsmåningom dök även Emil upp.
När det blev dags för middag åkte jag o Johan till Raftälven o käka midsommarbuffé med mamma o pappa. Efter det gick vi en promenad längs stranden, på väg tillbaka kika vi förbi hos farmor en sväng. Mina farbröder o deras familjer va oxå på plats. Efter Johan fått snappsat o dricka lite whiskey åkte vi tillbaka till Föllinge.
Hemma hos Emil var vi först en sväng med lite folk. Kring midnatt drog vi igång brännboll mitt i byn vid ica... blev ganska så många som deltog =) tror det var åtminstone 10 i varje lag. Det var jättevarmt ute då... å halt att springa... många som datt. Kvällen avslutades med "efterfest" hos Micke & Mimma.

Lördag(midsommardagen) va både jag & Johan ganska seg... men kom iväg till Emma vid tolv kanske... hjälpte henne med lite förberedelser inför festen. Sen for vi till mig o duscha.
Zandra & Tomas skulle bo över hos oss, de dök upp kring halv två.
När vi kom till Emma börja vi alla förbereda för middagen... Janne dök upp o hjälpte till oxå.. så vi var många "kockar". Jag hade ansvar för bålen... den eller för att vara exakt dom blev väldigt bra, fick en del beröm =)
Lite senare dök Jenny & Martin upp solbrända o fina =).
Efter lite bål drog vi igång sexkampen.... som vi så fint namngav den tävling vi hade på midsommardagen.
Vi delade upp oss i 3 lag.
Lag 1-Jämtarna & jag (Emma,Martin,Johanna)
Lag 2-Sluskarna & Stårsan (Zandra,janne & Johan)
Lag 3-Fantaztic 4 (Jag,Jenny,Tomas & Joffe)
Var tänkt att Tomas o Maria skulle komma oxå, men de lämna återbud i sista sekund. Så lagen med 3 fick låta en medtävlare tävla 2 gånger i grenarna.
Grenarna var: Kubb, Pilkastning, Stövelkastning, Potatis på sked, klädstafett o slutstafett.
Hysteriskt roligt var det, kanske främst klädstafetten.
Mitt i allt åt vi sill o potatis. Senare på kvällen grillade vi.
Ännu senare titta Maddis o Anders förbi, även Emil titta in.
Jättemysigt midsommarfirande.

På söndagen packade jag o Johan ihop våra saker och for till Järpen. Umgicks med Johanna & Robin hela dagen, på kvällen käka vi tacos och kika på en jätteskum film.

På måndag... kring 7 åkte jag in till stan och jobbade. På kvällen träna jag spinning och städa.

Igår efter jobbet tog jag ett bodypump pass... riktigt härligt.

Idag efter jobbet har vi haft avtackning för en kollega som ska sluta i mitt team.
Nästan hela teamet var och åt på Pera, jag åt Souvlaki.... herregud vilken smakupplevelse. Dit kommer jag absolut gå flera gånger =).
Nu ska jag ta en liten promenad själv för att smälta maten o kanske få lite färg.. solen lyser fortfarande =)

Väder o vind

Senaste tidens stora ämne: Vädret.
Läste i tidningen att det är rekordkallt för att vara juni.... inte varit så här sedan 1958 tror jag att jag läste.

Helgen tillbringades i blås o regn på folkrace. Både lördag o söndag.
Trodde Johan skämta när han berätta att dom hade kring 26 grader o han hade lyckats bränna sig på nacken/ryggen.
Lördagskvällen spenderades hemma hos syrran o Marcus i Lugnvik. Tanken var att vi skulle sätta upp lister och trösklar... hihi... blev vin o frågesport istället.

På söndagen efter folkracet tog jag o köpte mig en cykel. Hittade en annons på Blocket och föll handlöst.
Har saknat att cykla, och sen min cykel blev stulen har det känns som något fattats.... särskilt när bilen har haft körförbud oxå..man har ju varit helt utan egna färdmedel.

Igår efter lite övertid på jobbet gick jag o köpte mig ett cykellås på Clas Ohlsson.
Sen for jag iväg på spinning.... spinning på step in på måndagar 18.30 har blivit standard för mig...helt klart mitt favvopass. Jenny som har passet är helt otrolig positiv och utstrålar härlig energi. Jättekul pass.
Sen höll jag på att fixa med min egen cykel... sadeln var lite låg... hon som ägde den innan var säkert ett huvud kortare än mig om inte mer. Gick till en början väldigt ont, men fick till det.

Idag bjöd dom på hamburgare på jobbet... riktigt mumsigt. Å det är alltid så gott när hamburgare grillats ute.
Vädret idag va klart bättre än på länge... men hemskt blåsigt.... inge kul med motvind när man cyklar hem... särskilt inte när det är nedför o motvind.
Cykla ner på stan o köpte en liten sprakdräkt o mössa till Lilla Lukas.
Innan jag åkte till Lugnvik titta pappa förbi med en laddare för bilbatteri... snacka om bra... snart kan jag starta bilen igen. Redan imorgon faktiskt =)
Sen hoppa jag på cykeln o trampa iväg till Annam Stefan o Lukas i Lugnvik.
Snacka om snäll liten grabb..... två veckor gammal idag... hur lugn o tyst som helst.
Höll i det lilla pyret en sväng =) Nästan så man vill ha en själv bums... men det får vänta.
Jag förhörde hur den första tiden som föräldrar varit... riktigt intressant o roligt att höra.
Sen trampa jag hem.... hade videosamtal med Johan.. o nu väntar väl sängen.

Känns trist att det ska regna på midsommar... för det ser ju inte bättre ut just nu.... men man får göra det bästa man kan. Blir ju inte roligare än vad man själv gör det till =)

Måndagar....

brukar inte ha några större problem med måndagar.... men den här måndagen började inge vidare.
Regn på väg till jobbet o kallt var det oxå. Efter en timme slutade våra system att fungera.... mer eller mindre iallafall... o det var jäkligt segt. Såsmåningom började det fungera igen.
Sen blev dagen bara bättre o bättre, boka in mig på träning o var iväg på Stepin o spinnade efter jobbet.
Upptäckte dock när jag kom dit att jag bara hade en(!) sko med mig.... men som tur var fick man låna riktiga cykelskor... helt gratis! Tekniken blir snäppet bättre med cykelskor och det ger mer.
Efter träningen gick jag o handla på Hemköp. När jag kom hem lagade jag till god gratäng.

Snart börjar Project Runway-finalen, den ska jag inte missa!!

Grattis till mamsen som fyller 52 år idag!! Härligt för henne att få vara i Turkiet idag.

Lycka

I fredags såg jag till att sluta tidigare från jobbet, skyndade hem för en dusch o packa väska.
Åkte med Nabotåget till Järpen där Johan fanns o målade hemma hos Johanna & Robin.
Han blev nog lite överraskad, kom en timme tidigare eftersom jag tog tåg istället.
Johanna lagade till supergod fajitas o föräldrarna kom förbi så vi åt alla 6.
Sen åkte jag & Johan till Undersåker, tog ett bad och la oss sen för att sova.

På lördagsmorgonen for vi till Järpen och hämta upp Johanna, åt frukost i form av french-hot-dog på Shell, sen brumma vi vidare till Krokom o Folkracet där.
Riktigt najs, fast vi va inte där längre än nån timma.
Sen for vi till Järpen/Tossön där det var meddeltidstema, riktigt coolt.... med utklädda munkar som spela fotboll, tornerspel med hästar o annat.
På kvällen gjorde vi en asgod sallad, kikade på Twilight o la oss sen.

Idag tog vi sovmorgon, när vi klivit o käkat städa vi och packa ut oss ut lägenheten. For upp till Johans föräldrar o drack kaffe o kika på roliga youtube-klipp. Johans pappa tog o raka av Johans hår. Lite skillnad från 5 centimeter till 5 millimeter, men det växer ju ut så fort =)

På flygplatsen tog vi avsked, efter en jättehärlig helg. Nästa gång vi ses är det midsommar.

När jag kom till lägenheten somna jag, härligt att få slappa.
Pappa o mamma ringde från Turkiet för att berätta att de har det kalasbra... 38 grader.... all inclusive etc... o här har det regnat hela dagen.. kul för dom... mindre kul för vi som är här.

Hm... jag är för jäkla snäll bland. Knackade på en berusad/påverkad kvinna förut som ville låna telefon. Då fråga jag vart hon skulle ringa o om hon va tänkt att prata länge. Hon skulle ringa pojkvän + taxi. Hämtade min bärbara hemtelefon o sträckte ut den i trapphuset och lät dörren vara på glänt... hm.. tog en stund......hon va nog lite för borta i huvet för att klara av att slå numren.
Då frågade jag vart hennes pojkvän va, och ringde sen o boka en taxi i hennes namn till min adress så hon kunde åka till han.
Inte första gången jag fått hjälpa till i det här trapphuset..... men ibland känns det helt okej att hjälpa.... fast jag har blivit lite hårdare o mer ifrågasättande när det ska hjälpas.

I veckan väntar jobb, övertid, träning, umgänge med polarna m.m.

Underbar helg

I fredags kom äntligen Johan till stan, jag o hans mamma åkte till flygplatsen på kvällen o hämta.
Kärt återseende =)

På Lördagen kom Christian o Johanna förbi för att hämta oss och vi fick skjuts till Motormässan. Vi gick runt me Zandra & Tomas och såg många fina bilar o annat lattjo. Coolt å se dom som körde motorcykel runt i en järn"boll" o roligt att se Lulle köra lite spontanrally med sin volvo... o vilket kanonväder det var!!

Efter motormässan for jag o Johan hem till mig o tog en siesta. Senare kom Zandra & Tomas förbi o vi drog till Minnesgärdet för att grilla, Elin och Martin var redan där.

Blev supergott och solen strålade på oss.
När solen inte längre nådde oss stack jag,Johan,Zandra o Tomas vidare till Jamtli där vi hade sol framtill 22, Elin o Martin for till Lundsjön
Vi spela kub, även Lulle,Madde,Boije,Magnus,Matte o Martina titta förbi och spelade med oss.

När solen gick i moln hoppa vi in i bilen (Zandra va chaffis) o for till travet där massa bilar samlats för att det var cruisingkväll. Kring midnatt åkte vi till flygrakan för att spana på streetrace, va inte så många som körde.. men ändå kul å kika =)

På Söndagen tog jag och Johan å kika på reprisen av Robinson-finalen, spännande var det... men vi hade båda hellre sett att Jarmo vann.
Lite senare på dagen tog vi en promenad, stannade i Badhusparken och åt glass. Sen när vi kom upp på stan fastnade vi vid bion... där det visade sig att en film vi pratat en del om att se skulle precis börja.
Så vi gick in och såg Monsters vs Aliens som gick som matiné vid halv fyra. Var bara jag, Johan o en pappa och hans son i hela salongen, men det var ju fullt förståeligt när det va så fint väder ute.

Efter bion gick på Eastern och avnjöt buffén. Sen mötte vi upp Johans föräldrar och gick för att se Änglar och Demoner på bio....... hihi.. så det blev 2 "biosar" på samma dag.
Båda filmerna va bra.

I måndags for Johan till Undersåker o jag har jobbat hela veckan.
Varit ganska så seg.... men snart är det helg och det känns väldigt bra.