Hej hopp, blev både dop och bröllop

Igår fredags var jag, Johanna,Maddis och Elin på News och drack gott. Maddis storebror Fredrik och hans flickvän Katarina dök upp, det var riktigt kul att få träffa dom... båda var riktigt härliga människor och enkla att snacka me. Sen gick vi till The Rock där bl.a Lars va, han var något överförfriskad... och några till. Efter en liten konflikt som gick lite överstyr gick jag,johanna och Maddis till Kebabbaren och frossade.

Lördagen var släkten bjuden på dop i Ovikens gamla kyrka, min kusin Jessica och Jon skulle döpa Olle.
Där satt vi i kyrkan och vänta, hade inte sett till varken Jessica, hennes syster Jennie, Jon eller Olle. Så reser sig alla för orgeln satte igång, där kommer Jessica och Jon in hand i hand med väldigt fina kläder och blombukett....... oj då, dom skulle gifta sig oxå, ingen i min släkt hade en aning.... snacka om Surprise! Jag blev lite rörd, dom var så fina..... Cermonin gick undan minsann, efter kanske 18 minuter var vigseln klar... dopet gick på en kvart. Olle var jätte duktig, grina inte alls... somnade och vaknade endast när han fick sig en kalldusch av vattnet på huvudet... men skrek inte ens då. Han döptes till Karl Mattias Olle. Efteråt samlades släkterna i församlingshemmet för tårta och kakor. Synd att mamma och syrran missade spektaklet. By the way, första bröllopet jag varit på hittills..... annars ett dop och två begravningar.

                                Jon                      &             Jessica             Åkermo

image29

      

Sen for vi till stan igen, jag var vrålhungrig.... ringde till Emma och Johanna.. som precis hade käkat..... men Elin hade inte käkat så vi for till Princess i Lugnvik och hämta pizza och åt hos Benny.
Sen satt vi hemma hos mig och umgicks.... Emma & Johanna kom förbi... Sen gick Johanna... sen Elin.. sen kom Maddis. Vi satt och snacka strunt, lyssna musik m.m till kl tolv, då stack vi på News... inte så mycket folk där. Sen gick vi runt en massa och hamnade återigen på Kebabbaren. sen zzzzzz

Idag är jag hos Johanna, vi ska snart spela lite tv-spel.

 

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej gumman. Ja som du vet så är det inte alls bra med mig!! jag håller på att gå sönder känns det som!Vi ses snart! kramar

2007-08-20 @ 20:32:07
URL: http://garper.blogg.se
Postat av: Emma T

Hej kul med både brällop och dop!!
hoppas alt är lugnt med dig ha det gott kram

2007-08-24 @ 15:57:32
URL: http://emerentiass.blogg.se
Postat av: Tina

Hjesan. Jo tack, allt är bara fint med mig. Vi bor på Frösön för tillfället. Men har planer på att flytta så fort vi hittar något som passar. Vad roligt att du trivs på jobbet, inte alltid man gör det. det hade faktiskt varit skoj, har dock inte kontakt med många från skolan. Har du? Kram!

2007-08-27 @ 17:23:38
URL: http://tina86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback