Julskyltning, krogen & Pepparkaksbak

Hej hopp!
Idag var det som traditionsenligt på 1:a advent julskyltning i Föllinge. Det var mysigt, och det märktes att byn satsat lite extra denna gång. Kom till Föllinge kring två på dan och hade först lite "quality-time" med mina föräldrar, och det var välbehövligt.... vi ses så sällan numera. Sen åt jag god, men hastig middag för att sedan möta upp Johanna & Felix. Tillsammans gick vi tipsbingo runt byn, det va kul... o jag hade 3 raders bingo på båda lotterna jag köpt. Fantiserade om att jag skulle vinna en ostbricka som såg så lockande ut. Men Emma förklarade när vi kom tillbaks att bingoraderna förstås skulle vara i samma ruta för toppvinst.... aoouu. Vinsten blev då 6 st pepparkakor... alltid kul att vinna nåt =) .
Sen stod vi vid brasan och mös... sen kom Tomten. När man var liten var det en stor höjdpunkt på julskyltningen och man var så upp-i-hejsan när man vänta på sin godispåse. Nu när man är 21 känns det lite småfel att köa till Tomten för godis, men när alla RIKTIGA barn fått godis ´"vågade" jag o Johanna gå fram och ta emot varsin påse. Sen köpte jag en skärvångenost och vi tre kände oss nöjda o gick hem.




image89



Vid sju på kvällen for jag till stan, hade med mig Ida, Marie o Aile. Snacka om att det var halt väglag. Första korsningen tappa bilen kontroll och vi snurra nåt varv... va lite läskigt.. men ingen bil var i närheten och vi klarade oss från att köra in i snökanten. Senare mötte vi på en ren, men blev som tur var varnad av en mötande bil innan.

Har kollat på parlamentet, druckit julmust och tänt första ljuset i min adventsljusstake.
______________________________________________________________________________

Igår var jag och Jenny på "nya" olearys, det var kul... fast kanske ännu roligare var förfesten som vi hade hos mig.

image90

__________________________________________________________________


Tidigare i veckan.. onsdag för att vara exakt for jag hem till Anna och vi baka pepparkakor... och kanske roligast av allt.. dekorerade med kristyr.. inte 100% seriöst precis... ha ha =)


image91



Den här gillar jag =)

image92


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback