Mot ljusare tider

Okej hösten har gjort att det blir mörkare fortare om kvällarna, på så vis går vi mot mörkare tider. Men jag har gjort förändringar hos mig själv som för mig mot ljusare tider. Det har varit många påfrestningar de senaste månaderna, både på jobbet.... relationsmässigt.... och personligt. Men nu har jag tagit tag i kragen och förstått att det inte kan fortsätta så. Jag försöker ge mer på jobbet, kämpa. Jag är inte sambo längre, man ska inte bo med sitt ex.... det tär bara sönder en själv. Personligt..... jag har insett att jag kan inte forsätta med min osunda kost+ingen träning på det...... jag tänker gå ner till normalvikt. I helgen satte jag igång med det tänket, åkte till Föllinge i torsdags för jag hade lite långledigt (fredag-måndag). Promenad varje dag, inget småätande bara mammas goda, näringsrika och kalorisnåla mat. I stan ska jag fortsätta efter bästa förmåga.
Äntligen känner jag motivation!

Idag tex har jag både varit på promenad och gått på powerplate, känns kanon.
Igår skulle jag varit ledig, men tog på mig tre timmar för att det var lite kort om folk.

Söndagen var jag, pappa och Anders i Raftälven och drog upp båtarna... det va jobbigt...pew.
På kvällen åt jag middag på Paviljong me Jockes familj, kändes lite skumt... men var ganska trevligt.

På lördagen bytte jag däck för första gången, på lilla nissan. Det var tungsamt, pappa instruerade och jag gjorde jobbet.... men då kan man ju det till en annan gång. Tog oxå en härlig promenad me Johanna.

Torsdagen gjorde jag ett rejält kap, köpte en digitalkamera på blocket.... fick den väldigt billigt... den var använd endast en gång. Så nu kan jag oxå fota.

Helgen innan det var vi på Arctura på fredagen jag, Karolin, Johanna och Emma. God mat och rolig underhållning av Shan Atci. Sen Singstar på det efteråt, lät nog inte så bra... vi var något runda under foten :)
                        

Lördagen firade vi Johanna hemma hos Emma med utgång på O'learys.

                                                                            image40


Ska strax iväg å jobba.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hej hej!
Ja jag vet har varit alldeles för lat...
Ja jag hoppas oxå att jag gör det!HUr går det själv på eniro då? Ja jag ska till nuttas kalas, du med oxå va?? Kramar

2007-10-17 @ 17:22:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback