Hej å Hå

I fredags var jag och Emma iväg på Big Comedy på Folkets Hus. Halleluja vad man fick skratta, helt klart väl investerade pengar. Vi fick skratta till komikerna
image188
dock inte Anna-Lena Brundin som för dagen var sjuk =(.

Vi satt längst fram i mitten och efter 2 timmars skrattande var man i ett lyckorus när man gick där ifrån, leendet kunde inte upphöra.

Lördagen spenderades efter lite eniroarbete hemma hos Emma med Mario Kart på Wii.
Sen sporta vi lite me bowling å golf.. Micke å Emma fick skratta gott åt min okunnighet i golf... blev ganska många slag där =P
På söndagen väntade jobb igen och kvällen avslutades med skön Body Balance på Stepin tillsammans med Jenny.

På måndag var det dags igen för invägning, har gått lite småtrögt några veckor... dock neråt men oftast bara några hekto. I måndags hade jag gått ner 1,2 kg sen måndagen innan det, yeah. Iochmed det nådde jag oxå 10 %  ner. Det snackas ganska mycket om att nå sina 10 % på viktväktarna, hälsomässigt är det stor skillnad, man minskar kraftigt riskerna för att få hjärt/kärlsjukdomar, drabbas av diabetes m.m. Så det känns skönt. Jag är arg på mig själv att jag lät min vikt dra iväg så mycket. Jag träffade Jocke hösten 2004 under våra år tillsammans gick jag upp 20 kilo, det är inte så lite. Vi åt snacks å käka på restaurand/snabbmat mycket under veckorna. Han gick oxå upp en del, men män har betydligt bättre ämnesomsättning än kvinnor. Jag kan inte beskylla någon annan för att jag blev överviktig, i slutändan är det ändå mina händer som fört maten till min mun. Nu vet jag i allafall att jag tagit mig i kragen, numera äter jag vettigare och träning är inget jobbigt ont tvärtom njuter jag och tar mer än gärna spontana promenader. Resultat har det oxå gett, total viktminskning är nu 8,7 kg! Det är bara början =)

Igår var vi på Afrodans på Stepin, hjälp va skog det var.. man fick apa sig och svänga runt konstant i 60 minuter, efteråt va man rejält svettig... gissar att det är bra fettförbränning =) 

Sitter på jobbet just nu, slutar på morgonen vid 6.15. Ganska lugnt.

Längtar tills vemdalsskalet.... om en vecka.... kul att se fram emot något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback