Börja aldrig snusa....

... för då kanske du måste sluta med det en dag.
Den dagen inföll för mig i tisdagskväll. På hemmaplan har det väl gått över förväntan bra,
men att vara utan på jobbet.... oh my good... rena tortyren(!!!!!!). Försöker sysselsätta mig på olika vis, dricker massor av vatten,energidryck,kaffe, varvar tuggummi och Extra drops... pew. Ett rejält sug efter snus. Fast det är ju inte det minsta konstigt, jag var en storsnusare(sedan 16-års ålder). Hade en snus i jämt, bortsett från när man käka lr sov. Så det är nästan som en kroppsdel opererats bort. Låter störtlöjligt.. I know... men det är sjukt jobbigt.

Har prövat sluta några gånger tidigare, personbästa är väl en månad utan snus, sen finns några halvhjärtade försök som varat en vecka kanske. Men den här gången ska jag fasen greja det. Fast nu känns det sjukt tungt, riktigt deppig och trött oxå.

Finns två anledningar till detta beslut: Mina tänder skulle må bättre(tandköttet + jag ska bleka tänderna) & jag skulle spara 200 kr per vecka.

Snälla abstinens... gå över.



Igår va jag å Jocke på Tacobaren å käka gott. Sen blev jag tvungen att rusa till bion och såsmåningom han till sin taxibil. Jag och Jenny skulle se Sex and the city-filmen. Salen(4) som vi satt i var fruktansvärt, komfortmässigt iaf (och inredning e ju rätt gräslig den me). Gott om plats för fötterna, men ryggen la av innan ens reklamen var slut, så var man dessutom fylld av taccos. Så det var plågsamma 2 timmar och 24 minuter.

Men filmen va bra!

Kommentarer
Postat av: Erikssonskan

2008-08-07 @ 17:31:44
Postat av: Erikssonskan

Hej jobba på ! Var riktigt kul att träffar er alla hör om sist. Ska kanske på krogen inte nu i helgen, men nästa... Vill du med?



Kramisar

2008-08-07 @ 17:33:41
URL: http://erikssonskan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du klarar att sluta snusa, bara du verkligen verkligen plågar dig igenom den första tiden!! Tänk vad du kan göra för 800 kr mer i månaden :) Kramar

2008-08-07 @ 23:14:52
URL: http://mittlivsomjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback