Jag fick jobbet! =)

I måndags skickade jag in en arbetsansökan.
I onsdags "sa jag upp mig".
I torsdags ringde jag upp personalansvarig på företaget och frågade hur rekryteringen gått. Senare blev jag uppringd av honom och inbjuden på intervju.
I fredags(idag) var jag på intervju kl. 11. Nervös som ett as. En halvtimme senare var det klart. Lunchade med Jocke på Mr.Husman.
14.44 ringde telefonen
-Hej Emelie! Vill du ha jobbet?
-Jaaaa, självklart vill jag det!
Sen fick jag lämna personnummer & kontonummer. Vilket lyckorus jag befann mig i... helt obeskrivligt.
I samma sekund som jag lagt på dök ett sms upp, Micke som skicka grattis. Han visste att jag skulle bli uppringd och hade suttit bredvid. Sen sms:a jag brudarna för att underrätta dem, jag är så lycklig.

Verkar äntligen som min lycka vänt. Äntligen börjar Emelie Ohlson få lite tur.
Känner att det är mycket som händer just nu, på många plan.
Det bästa som skulle kunna hända härnsäst är att jag får köpa brorsans Bmw till det specialpris(kanonpris), om ingen har bjudit över innan helgen är över så är den min =)
Men man ska kanske inte hoppas på för mycket tur ;-) Eller så kanske man får igen för flera års otur.
(Egentligen ska man inte klaga, vi har det betydligt bättre än många andra runt i världen)

Idag jobbar jag, liksom hela helgen på Eniro. Kunderna är så roliga, passar på att njuta av dem alla- dårar, normala,surisar, knasar... ingen av dem kan sudda bort mitt leende.

Måste delge två roliga samtal:

Kille(K) ca 20+ ringer in och spelar orolig/nervös. Självklart spelar jag(J) med(man känner igen en busringning direkt).

K:-Ja hej! Jag måste bara få berätta, härmomdagen va jag ute och festa järnet.
J:-Jaha, vad trevligt.
K:-Ja och det hände nåt som inte vanligtvis händer. Jag fick med en kille hem liksom.
J:-Jasså, du fick det.
K:-Ja, å han liksom spände på mig hela natten. Å så här efteråt har jag jätteont där bak.
J:-Men ojdå, så du skulle behöva snacka med en doktor? (här börjar jag innerligt hoppas att han antingen använder högtalartelefon lr spelar in samtalet)
K:-Alltså det liksom läcker och sprutar, vad ska jag göra!!???
J:-Låter som du ska ta kontakt med sjukvårdsupplysningen, dom är expert på sånt här.
K:-Hjälp! Det forsar här bak! Det kanske blir översvämning! Vad ska jag ta mig till?
J:-Hoppsan, om det verkligen är som du säger...verkligen olycklig situation för dej. Kontakta din sjukvårdsupplysning... och du..lycka till.
(KLICK) Det var jag som la på. Man behöver inte ta sånna här samtal. Men roligt var det.

Det andra roliga samtalet
Killen ca 25+.

K:-Tjena Hejsan vad gör du?
J:-Jag jobbar för fullt.
K:-Jahaaa, jag känner för att snacka. Det kostar väl bara 50 öre per minut.
J:-Nej, det kostar ca 12,50 per minut.
K:-Hoppsan, det va mycket stålar!
J:-Du har alltså ingen fråga, typ om nåt telefonnummer lr så. Vi hjälper egentligen bara till om du har frågor.
K.-Nä jag kan ställa frågor till dig! Gillar du film?
J:-Ja det gör jag väl.
K:-Jag har läst filmkunskap i många år. Vem regisserade Titanic?
E:-(kommer ihåg nånstans i bakhuvet) eh... James nånting
K:-James Cameron! Vem regisserade Fight Club?
E:-Det har jag inte en susning om, regissörer är inte mitt område.
K:-Fråga mej något då, regissörer tex
E:-Jag kommer bara på frågor som jag själv kan svaret till. Kill bill?
K:-Quentin Tarrantino! Ta nåt svårare.
E:-(hade verkligen hjärnsläpp, försökte få upp titlarna på filmsamlingen henma) Troja?
K:-Åh.. det borde jag verkligen veta... (5 sekunder senare) Wolfgang Petersen.
(jag va inne på nätet samtidig å kunde sa att han hade rätt!)
Minns inte riktigt hur det sluta, men han tacka för min tid å vi sa hejdå.

När det va dags för matrast styrde jag kosan mot systemet där jag inhandlade en box =)
Sen köpte jag landgång(halva den fick bli middag), kex å ost.

Känns bra och spännande att börja på nytt arbete på måndag.

Kommentera gärna....


Kommentarer
Postat av: Zandra

Ett stort GRATTIS vill jag säga åt ditt nya jobb!! Det är du såå värd... Kramar

2008-08-30 @ 15:36:47
URL: http://zandra86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback