Ömma fötter =(

Först och främst var det en bra helg(skrev tidigare ett längre inlägg om just det men det försvann). Åkte till Raftälven å umgicks me Mamms & Papps. Spela kort, plocka blåbär m.m. Karro & Marcus, även brorsan kom å vi for iväg allihopa till bingo i Häggenås. Vi hade säkerligen 12 lotter sammanlagt av alla olika spel, å lite folk var det... men ändå vann vi inte ett jota. På lördagskvällen for jag, brorsan, Karro & Marcus ut å fiska. Söndag blev det fiske igen, sol å faktiskt ett dopp(svinkallt). Besök hos farmor & farfar... sen god brakmiddag... grillat. Sen hemfärd. Jag tror att det som gjordes under helgen var mycket välbehövligt, få komma bort lite.. bo i husvagn och umgås med familj.

Ja, nu är det lite över en vecka sen jag sluta snusa.... det märks främst på mitt konto... det är nästintill orört.... förr handla man ju snus & tuggummi varannan dag typ. För att hålla munnen "igång" så den inte blir less "knarkas" det läkerol,strong,mentos,tuggummi m.m., men det är nog en övergående period... snart kommer jag ledsna på allt det oxå.

Idag kan jag knappt stå på fötterna.... känns som dom svällt upp och att det spruckit på undersidan.
Anledningen var nog de dubbla promenaderna igår... i helt fel skor.

Först blev det en promenad med Jenny & Zandra runt odenskog, då hade jag små små platta ballerinaskor. Kändes som att det brann under fötterna när man kom hem... då bestämde jag mig för att vila. Då frågade Jocke om inte vi kunde ta en tur, eftersom vi inte hunnit med det senast när vi sågs... då blev d bara film.

Ja, en kortistur kan man väl orka tänkte jag, tog på strumpor o mina sneakers. Gissa vart vi gick..... upp för hela GUSTAVSBERGSBACKEN. Alltså, det är en lutning att snacka om. känns stundtals som man går i 90 grader.
Sen förbi utsiktstornet å runt... sista biten halta jag hem.
Trodde inte jag skulle vakna i tid för jobbet idag, men det gjorde jag i sista sekund. En av mycket få dagar man uppskattar att man har ett stillasittande jobb. Hur som helst kan jag inte stanna länge till på det här jobbet, slutar troligen i månadsbytet.

Nä, måste jobba på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback