Stråket/Yran

Ja, förutom måndagen blev det besök både tisdagen och onsdagen.
Tisdag blev det en bit mat på Sjöutsikten med Jocke,Micke,Karolin,Zandra & Thomas.
vi åt allihopa varsin oxfiletoast... det va rejält gott. Efter det lysnna vi & skratta åt Patriks Combo.
Sen blev det lite kubspel.

 

Onsdag blev det först lite "fix i ordning" och mat på Snorres väg.



Sedan taxi med upphämtning av Martin & Elin och vidare hem till Fredrik.
Där spelade dom Guitar Hero, mina fingrar vakna till och suget efter att spela blev för stort, jag utmana ett antal grabbar. Vann 3 matcher av 4 =) wooohooo... okej.. jag körde på Easy.. så det kanske inte var så prestigefyllt... har inte kommit så långt att jag ger mig på en högre nivå..ännu.

   
    

Efter trevligt umgänge, en del dryck gick vi vidare mot stråket. Där var det lajban, träffa på en "gammal bekant".. mycket trevligt och framförallt oväntat.

Torsdagskvällen spenderades intill staketet vid Landbys, där både hörde man och såg hyffsat vad som hände på Stortorget. Billigt om inte annat. Såg lite Amanda, hela Kent och större delen av Blondies konsert. Kallt blev det, men det var smidigt för Jenny & mig å pysa till min lägenhet för påpälsning.



Fredag blev lugn... och det var nog lika bra det.

Lördagen spenderades med långkalsong på motorbanan i Föllinge(skandal egentligen att behöva ha det på sig när det är "sommar", men jag ångrar inte valet) Jag,Emma & Ida hade jobb på en postering. Emma skötte radion, jag skötte floggorna och Ida var less... men gjorde ändå ett bra jobb. Nåt som var mindre lattjo var att under brädorna vi stod på fanns ett gigantiskt getingbo, så dom kikade fram mest hela tiden, men vi klarade oss undan stick. Under pausen bytte vi ut Ida som funktionär och fick istället sällskap av Lulle & hans farsa.

   
(Ha ha.. ser nästan ut som i Pistvakt)

Karolin & Micke hade inte sin bästa dag vad gällde placeringar, men.. fjärde gången gillt så lyckades de buda hem en bil... yeah. Nu blir det åka av =)

På väg med bil tillbaka till stan höll jag på att somna bakom ratten, ögonen var otroligt tunga. Duschade, for sedan och hämta upp Jenny på kalas i Lunne. Sen vänta vi in vår alkohol och gick på fest. Klockan blev mycket och jag var fortfarande trött, och inte tillräckligt berusad för att inte kunna känna av trängsel,vrål,störigt folk etc. Det gjorde valet enkelt att inte lösa in sig på Yranområdet. Det hade inte varit värt pengen. Det blev istället ett besök vid "gamla härliga staketet". Där kunde man höra presidenttalet ganska bra, man såg dock inte ett skit... men me alla jultoner man hörde var det inte svårt att lista ut att Ewert Ljusberg detta år var tomte.



  

Söndag var det äntligen dags att sova ut efter alla äventyr som semestern hade att erbjuda. Lyfte inte många finger den dagen. For till Emma en sväng och hämta upp saker, fikade med några gamla gymnasiepolare på Pause och kvällen avslutades med en film med Jocke.

Igår började jag jobba igen... att jag var less efter 3 minuter säger väl en del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback