Blåsväder

Ute på stan idag iaf =) Höll ju på att blåsa bort.
På lunchen avnjöt.. nä förresten...kastade jag i mig lunch i form av en macka och en liten Mer på Tehuset tillsammans med Johan, Fredrik & Tomas. Hade bara 45 minuters lunch, fanns väl ca 20 minuter kvar av det när jag börja äta.
Det va iaf trevligt den lilla stunden som hanns med.

I lördags var det fest hos Johan. Fredrik,Christer,Christian och Johan var i lägenheten när jag kom dit. Jag blev bjuden på mat, senare dök Johanna & Robin upp.. jag å Johanna sjöng singstar och hälsa på nån granne där de kika på Dansbandskampen.
Sen for vi vidare till Åre med taxi allihopa. På bygget var det noll drag, så vi gick vidare till Country Club där ett cover band skulle spela Kiss-låtar. Jag & Johan gjorde kväll ganska tidigt och tog taxi tillbaks till Undersåker, långt senare kom Fredrik & Christian till lägenheten å slagga på soffan.

   

Efter rejäl sovmorgon blev det en rejäl brunch i form av bacon & ägg och diverse bröd och pålägg. Johan & Fredrik var skotersugna förstås, hade hängt på om jag haft med kläder för det och tillgång till skoter. Jag tyckte dom kunde åka en sväng bara dom, under tiden hängde jag i lägenheten å lira guitar hero och kika på tv.
På kvällen for vi till Järpen för att käka pizza med Johanna & Robin. Fick då se deras hus de håller på att renovera, och oxå träffa Johans päron som var där o kolla läget.
Dom hade rejält goa pizzor i Järpen! Sen hängde Johanna & Robin på tillbaks till Undersåker och vi kika på en film.

 Imorse blev det aningen brådis att hinna till jobbet kl 8. Klev upp kring 6, Johan fixa frukost och körde/skotta fram min bil så det var bara för mig att lasta in packning och åka.

Precis innan jag sluta jobba idag fick jag äntligen the julkorg =)
Den var rejält tung!
Julkorgen innehöll:
Glögg, 3 olika Skärvångenostar, Låda Årechoklad, After eight, Låda Geisha, twistpåse, paté, gravad lax, gravlaxsås, regnbågsfilé, "tunnbrödschips", saltiner, Ett julte på påse,senap, cumberlanssås, rökt renbog, rökt renkorv och i botten en massa frukt!!
Ingen dålig vinst =)




Skjutsade hem en kollega som oxå fått en sådan, hade varit jobbigt att bära hem den.
Hade tänkt pysa på Step in och träna, men insåg vilken svinstia till lägenhet jag lämnat när jag for =S. Så jag ställde in mig på att städa istället. Haha, men jag lyckades somna ifrån julstädningen och 2 timmar bara försvann.
Blev iaf lite diskning och röj. Hälsade på Jenny en sväng och lämna lite julklapps.

Nu har jag precis betalat räkningar, lyckträff att jag kom på att jag skulle fixa det eftersom jag åker till Föllinge imorgon efter jobbet och blir kvar åtminstone framtill lördag.

God Jul till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback