Det går bra nu =)

I måndagskväll åkte jag & Emma mot Järpen/Undersåker.
Det var halt som fasen och mörkt, och geografi däromring är inte min starka sida.
Jag lyckades svänga av fel väg och kom in "bakvägen" i Undersåker, så kartan som jag studerat innan stämde inte längre. Lyckat att mobilen dog oxå. Men skam den som ger sig, magkänslan gjorde att jag hitta rätt.

Ett mycket trevligt besök som inleddes med matlagning, vi gjorde en ruskigt god kycklingsallad.
Senare dök Johanna,Robin, Emma & Thomas upp. Vi körde Rockband på xbox, hur kul som helst. Mycket trevligt att träffa några av hans nära och kära =)
När de pyst börja vi kolla på Wanted, men jag var så trött och höll på att somna efter 10 minuter, vi gjorde kväll istället.

Tisdagen for vi till Järpen och hämta upp Emma, sen gick resan vidare in till Åre. Där strosa vi först runt på "stan". Därefter gick vi till Holiday Club och bowlade... jag vann =)
Sen åkte vi alla tre till Johans lägenhet och avnjöt kycklingsallad och kika på Loveguru.
Kring fyra började jag & Emma resan till stan. Sedan blev det en slapp kväll med räkor, vitlöksbröd,röror samtidigt som vi kika på Björn Gustafssons dvd och även Robert Gustafssons dvd.

Igår efter jobbet dök Emma upp med min bil och vi pös hem till mig. Senare på kvällen tog vi en promenad med Jenny kring Odenskog. Efter det hjälpte vi Jenny att skruva ihop hennes fina bäddsoffa med divan från ikea. Det tog en stund men bra blev det. Synd bara att jag skulle tappa en del av soffan på foten, gjorde dwgnhnwgjhgrl-ont. Idag är den svullen som bara den, gör ont att ha sko och det är ett rent helvete att gå, därför kan jag endast halta fram. Funderar att uppsöka akuten sen, kan ju ha krossats lr brutits något.

På jobbet går det riktigt bra. Bättre än vad jag trodde själv tillochmed. Igår fick jag mail om att vi ska ha en dragning på 3 hotellcheckar i mitt team. Vi har tilldelats olika många lotter beroende på hur mycket vi sålt, hon som hade flest hade 9, sen kom jag med 7 lotter, nästa har 5 lotter, en 3, men de flesta har bara en. Så jag ligger ju ganska bra till att bli dragen =)
Idag såg jag ett annat mail, jag har vunnit en julkorg värd 1000:-!! Jag blev förvånad själv, jag tycker inte riktigt att jag jobbat på så bra. Men jag får se det som en "klapp på axeln" och sporre till att fortsätta kämpa.

Månaden har varit kärv ekonomiskt. Första månaden på länge jag fick fyrsiffrig lön, och det var en låg sådan.
Länge sedan jag kände mig så här fattig, men kommande månader ser ut att bli bättre.... dels för att jag säljer bättre och för att jag fått jobba mer. Så julkorgen var inte helt fel, eftersom mitt kylskåp ekar tomt.

Håll tummarna att jag kammar hem hotellcheck oxå =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis tjejen!

2008-12-18 @ 17:55:22
URL: http://gulligajag.blogg.se/
Postat av: Emma

Förresten... "bädsoffa" va e de för typ av soffa? =P hoppas du blir bra i foten snart =) de va ju för typiskt att det skulle hända... Kram

2008-12-18 @ 17:56:34
URL: http://gulligajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback