Mysig & rolig helg

I fredags efter jobbet var jag rejält trött, la mig en sväng och vaknade inte förrän fyra på eftermiddagen. Då blev det brådis att duscha och fixa sig, Jenny,Martin och Emma dök upp efter en stund.
Vi hjälptes åt att fixa oss i ordning för julbordet/dansen i Åsarna.
Tågresan dit var ganska rolig, nån mil hade vi våran vagn för oss själva... där vi satt och försökte sminka varann, å det var inte det lättaste med i ett tåg som skakade och med lite alkohol i kroppen =)
I Tandsbyn fick vi sällskap i vagnen, ramlade in 25 överförfriskade snubbar och 4 bruttor ungerfär(alla anställda på Husqvarnafabriken). Vi var visst väldigt intressanta, alla ville förhöra vilka vi var, bjuda på alkohol och flirta.
Väl framme i Åsarna blev det besök på toa innan vi satte oss för att äta julbord. Vi hälsa på grabbsen i bandet och fixa så de kunde sitta med oss. God mat, men jag åt lite för mycket... =S.

    

Sen dansades det loss rejält. Ovant med typ 95 % snubbar och 5 % damer(vanligast är det ju tvärtom), så man blev ju uppbjuden nästan så fort man lämnade dansgolvet.
I en paus hade vi paketöppning på ett hotellrum(jag, Emma & Jenny hade gjort en liten julkapp till bandet på skoj, dels för att vi känner dem o framförallt för att de är otroligt duktiga/roliga musiker).
Tror de blev lite rörda att vi ansträngt oss lite extra, vi hade bakat stora pepparkakshjärtan så de fick en var, vi hade skrivit "Gamblers" och ritat dit respektive instrument i glasyr.  
Vid halv ett for vi hemåt med tåget, o om det var livat när vi åkte dit så var det inget jämfört med hemresan.

Lördag handlade först om att städa o diska, sedan dök Johan upp mitt på dan. Han hade med sig singstar så vi satt å sjöng nästan hela eftermiddagen, riktigt skoj.. visade sig att vi är ganska jämna... men han har en finare sångröst.
Vid halv åtta pös vi till Simon & Viktor, shit vad halt det var ute då. Vi intog vårt bord, kort därefter dök Jenny & Martin upp. Vi åt supergod mat. Sedan drog vi vidare till lägenheten. Maddis,Jodo,Linda,Alex & Jennie kom förbi och festa å sjöng singstar. Mycket trevlig kväll.

   

Söndag var jag seg. Vid två kom Maddis förbi, vi åkte förbi Törners och inskaffade varsin macka. Sedan brumma vi till Föllinge. Besökte julskyltningen, gick gåbingo med Ida... sedan for jag o Ida till stan. På kvällen kika jag på parlamentet,sanningens ögonblick mm.

Idag har jag äntligen kommit till skott och julpyntat lägenheten. Bytt gardiner, hängt upp 2 adventsstjärnor o fixat lite dukar å sånt. Har tränat Body Pump en sväng nu på kvällen, jäkligt jobbigt.... lastade på lite för mycket =/.

Nu väntar Boston Tea Party =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback