Vm-vecka


I fredags (en vecka sedan) efter jobbet pös jag iväg till Emma, de hade hunnit hinka i sig en del efter Vm-invigningen, själv så missade jag den helt och hållet =(. Hos Emma fanns Zandra och Elin, och Maddis dök upp nån sekund efter mig.
 
image131


Vi drack, fixa till oss, snacka en massa m.m  innan vi gick till vinterarenan på stortorget. Vi kom in rätt fort och stämningen var på topp. Mötte på en del"kändisar"(alltså människor man känner men inte ser så ofta). Kvällen avslutades mysigt =)



Lördagen flöt på och på kvällen dök Jenny upp, vi fixa iordning oss och gick till Emma. Där var det mycket hår/sminkfix innan vi kunde börja festen. Emil & Möller va där, Emma, Zandra, Maddis, jag & Jenny. Även Johanna var med en stund, så kul att träffa henne... det blir så sällan numera när hon jobbar i Norge. Det var en rolig kväll, dock blev det ingen utgång som det från början var tänkt.... men det var lika bra.

     

Söndagen var man lite slut efter två "utekvällar", både i kropp och själ =/
Men ingen vila för det, utan opp å hoppa ner i långkalsong å täckbyxor och annat man pälsar på.... jag och Jenny hade biljetter till skidskytten (jaktstart Herrar). Där kan man börja snacka stämning, hela läktaren sjöng med i allsång alla tjöt, jubla, vifta med sina flaggor, lät med sina kobjällror och sånna där som snurrar (vet verkligen inte vad dom heter, men jag är ägare till en sån nu iaf =) ).
Gick ju inge vidare för Sverige, Björndalen vann. Han är ju ganska överlägsen i sin sport.
Efter tävlingen var jag & Jenny så sugna på Surströmming så vi slog slag i saken o for på Willys å handla allt som behövdes..... det va sjukt gott.... vi hade nog saltbrist efter helgens festande.
Sen kika vi på reprisen av melodifestivalen....

Tisdag till Torsdag har jag varit ledig (mycket välbehövligt), i tisdags var jag,Jenny,Jocke o Anette på skidskytte igen (mixstafett), superspännade tyckte jag... slutade med en fjärde plats för Sverige.... hade kunnat gå bättre... men de kämpade på bra iaf. På kvällen skulle jag, Jenny & Jocke gå ut på krogen.. vi förfesta fram till två.... vi var ju inställda att de skulle ha öppet till kl tre som det är sagt efter alla skriverier hit o dit...... när vi väl kom ut hade alla stängt.... fattar inte riktigt att dom inte utnyttjar sin möjlighet att ha öppet till tre när dom har rättigheten att servera alkohol så länge. Så vi fick vända hemåt snopna.

Onsdag kommer jag inte ihåg så det hände väl ingenting. =)

Torsdag, den stora röda dagen när alla ska visa lite extra hur bra man tycker om varandra spenderades först me Sotis.... sen med Zandra och Emma. Denna dag checkade oxå Sotis ut ur Casa del Emelie, visst var han en mysig katt... men han tog så mycket energi från mig... jag kunde inte sova om natten... det var svarta hår överallt m.m. Jag kände att jag inte kunde ge han den uppmärksamhet han behöver, han är ju dessutom inte min katt. Kommer nog bli lite tomt.... men det går bra.

Nu väntar jobbmaraton igen.......... fredag-tisdag (nätter).

Måste jobba vidare.

Ha det så bra allihopa. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback