Välkomnar år 2008

Ja nu har vi hunnit en bit in på det nya året, hitills har året mestadels inneburit att jobba. Jag är förväntans full på vad det nya året har att bjuda på, fast det mesta blir ju vad man själv gör det till.... så är det oftast.

Nyårsafton firades på prästgatan 2. Planerna inför denna dag hade varit många, det hade filats på diverse tävlingar och mat. Tanken var att det skulle bli ett hejdundrande kalas, med trerätters och finklädsel. Men först av olika omständigheter droppade folk av. Lusten på att fixa o stöka försvann nästan helt, men det blev rätt bra tills lut.

Först jobbade jag två ynka timmar på nyårsafton, sen hem till Emma för att hjälpa till att fixa mat och duscha.
Senare dök Emil och Niklas upp, tillsammans åt vi Tacos.... det var mums.
Sen satte vi igång me diverse roliga spel som jag & Emma inhandlat dagen innan.
Blev många goda skratt, Vilda Gester var nog roligast.
Strax innan tolvslaget blev det lite kaos, en person var på vift på okänd plats helt nersupen... då ställde räddningspatrullen upp så klart och sprang ut (Räddningspatrullen bestod först av mig och Emma). Jag föreställde mig att det skulle gå fort, men icke.... festinnehavaren ville inte uppge adressen där "offret" fanns... Emma blev eld och lågor och utlovade att vederbörande skulle dödas om han inte uppgav adressen.

Vi "firade" alltså tolvslaget i en korsning, utan skumpa och utan batteri på telefon. Men det var fint ändå på nåt sett, vi såg en jäkla massa raketer iaf. 

Lite senare efter hjälp av Piff och Puff (Emil och Niklas) fick vi hem offret till lägenheten och bäddade ner denne. Sen tog vi repris på tolvslaget och skålade in det nya året. Vi drog igång lite karaoke och vild dans, även lite spel.. men samtliga var lite för lulliga och i Rappa Kalja gick det inte att se vad man skrev.

Lite galna bilder 

     

  

Den här bilden blev väldigt cool:

image100

Det var en rolig nyår.

Hoppas allt står bra till med er som läser.

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

härliga bilder:D

2008-01-07 @ 01:04:33
URL: http://FLORENNZ.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback