Kryssningen

I Lördagsmorse, närmare bestämt 07.00 avgick bussen mot Stockholm. Vi var skapligt slitna alla tre(jag,Jenny & Zandra), men resan till Sundsvall(där vi bytte buss) gick otroligt fort. Det första jag hör när jag kliver på den andra bussen är:-Hej Emelie!. Carita & Björn satt längst fram, vilken överraskning =) Å surprise nummer 2 var att de skulle på samma kryssning!!! Världen är allt bra liten ibland.
 I Tönnebro stanna vi till för att luncha.

 

Det var mycket varmt på bussen, men man kunde inte göra så mycket åt saken.
Väl framme i Värtahamnen klev vi av och fick vänta bra länge innan vi fick kliva på båten.
Vi kolla in vår hytt, sen gick vi ut på däck och svalka oss me lite Smirnoff Ice. Handla lite på Taxfree'n och sedan fixa till oss.

  



 Både svensexa & möhippa på båten =)

På Fun Club satt vi och lyssna på "Kort i Rocken" & Gamblers. Kort efter våran ankomst dit dök några glada stockholmare upp och bjöd oss på champagne. Jag brukar vanligtvis ogilla smaken av champagne, men den här var nåt utöver det vanliga, mycket god.



Sen dansa vi en del. Fåna oss i korridoren. Sjöng Luftens hjältar m.m. =) Det blev en lång kväll. La mig vid 7 på morgonen efter att sett soluppgången i Mariehamn.

Sedan var det dags för frukost/lunch för oss.
Vid tre på eftermiddagen tror jag vi gick i land i Stockholm, tog Taxi till gamla stan och vårat mysiga hostel.
Efter lite återhämtning på sängarna gick vi ut på promenad. Stockholm är helt klart en mycket vacker stad, men i längden skulle jag inte trivas där. Men det är kul att besöka där då och då.

   



Middag käka vi 20 meter från vårat hostel, Cafe Sten Sture. Jag käka Crêpes, Zandra Lasagne & Jenny Bakpotatis med skagenröra.

  

Måndagmorgon gick vi till coop på Järntorget och inhandla frukost, sen stannade precis en taxi och släppte av en kund, så vi kunde ta den till Centralen.
Sen bussresa på 8 timmar igen, den här gången hemåt.

Hemma i Östersund så svida om och gick ut på stråket =) Helt otroligt efter den slitsamma resan, och knappt någon sömn. Roligt var det.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback