Känns bättre...

Nu har den mesta ångesten över helgen släppt. Man blir bara knas av att grubbla för mycket hit & dit.

Igår var jag ledig. Men som mina flesta dagar tillbringades den med städning,handling,sovning etc.
Slutsatsen blir att man inte känner av att man varit ledig. Eftersom man varit upptagen med sitt andra jobb(hushållet). Fasen vad najs om man hade städhjälp, någon som förutom städning oxå skötte tvätt,inhandling å liknande sysslor. Tänk att alltid komma hem till ett skinande hem, ingen tidningsinsamling eller disk som står å skräpar-hemmet luktar gott.. kanske dagsfärska blommor på bordet. Det vore absolut något.
Särskilt nu på sommartid orkar jag verkligen inte lyfta många fingrar för att det ska se hemtrevligt ut.

Nu sitter jag på jobbet, är på ofantligt bra humör. Det tillhör ovanligheterna här.
Nästan lite bushumör tror jag =)

För en stund sen ringde en snubbe som använde sig av en tillgjord "sensuell" röst och fråga efter nåt nummer man kunde runka till(lät som han redan var igång), han föreslog själv Aktuell Rapport.. dom hade inget nummer så jag föreslog själv heta linjen(höll mig 100 % proffsig). Han blev nog lite besviken och la på. Då skicka jag ett sms till hans mobil, he he... jag skrev något ganska komiskt som gav mig vs. kunden 1-0 haha det samtalet ska jag leva länge på, eller åtminstone till när jag slutar vid 21.45.

Idag fyller Jocke år, var bjuden på kalasmiddag hos hans mamma, men tvingades avböja eftersom ingen snäll kollega ville byta pass med mig.  Så därför sitter jag här.

Dags att fortsätta med min plikt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback