3 x F =)

Helgen har till största del handlat om 3 st F. Folkrace - Fotboll - Fest.

I Fredags for jag till Emma i Valla, vi drack lite vin å bara larva oss. Övernattade där.



Vid niotiden på lördagen drog vi på långkalsonger och förberedde oss med extra kläder,stolar och paraplyn. Hämtade upp Jenny inne i stan och brumma iväg mot Lungre och Folkracetävling.
Vi hittade en bra plats att slå oss ner på, studerade startlistan och invänta start. Ganska direkt var det dags för Karolins premiäråk, jag var jättenervös... kändes nästan som om det var jag som stod där på startplattan. Jag sprang ner till staketet och filma hela hennes första varv, hon var jätteduktig. Kom trea i sitt heat, å det damer & herrar är ingen dålig start på en folkracekarriär. Senare körde Micke, gick ganska bra men hade tufft motstånd.

   
 

Självklart skulle det börja regna oxå, men vi var väl förberedda och slapp bli särskilt blöta.
Vi passade på att sjunga lite regnlåtar... Singin in the rain, Raindrops keep falling & Umbrella(förstås)
Sen blev det jättebra väder, solen tittade fram. Tävlingen var över redan vid två nångång (men det var ju 2-dagars tävling, så fortsättning skulle följas nästa dag).
Vi åkte hem till Emma, Zandra kom förbi, vi lagade till bacongryta... duscha... klädde om till gult & blått.


For sedan in mot stan... dom första 5 minutrarna av matchen hörde vi på radion i bilen.





På plats vid tv'n fanns förutom redan nämnda: Emil, Robin, Björn, Måns & Staffan.
Ganska direkt gjorde Spanien mål.... abuuuu.
Stämningen sjönk något, men hopp fanns.
Efter en stund kom Maddis & Louise och gjorde oss sällskap, dom var oxå fina i gult och blått å hade tutor med sig.



 



Vid 1-1 var glädjen stor, och fram mot slutet kändes det såklart som att resultatet skulle stå sig, men som dom flesta redan vet så gjorde det inte det. Matchen slutade 2-1 för Spanien.
Förlust är sällan trevligt, vi beslutade oss för att lätta upp stämningen och snälla chauffören Zandra skjutsade samtliga ut till Valla. Där fortsatte drickandet, vi drog igång musik, allsång och twister. Jag tyckte det var en mycket trevlig kväll, skönt att få tänka på annat och vara i gott umgänge.



     
Jag & Emma var inställda på att gå upp tidigt morgonen därpå för mera folkrace, så det blev en hyffsat tidig kväll.
Dom andra for vidare mot stan kring tolv. Jag & Emma kika förbi hos en granne till Emma, jättetrevligt ungt par som hade lite vänner på besök.

Söndagen var vi (eller okej.. bara jag) rätt så bakis... men vad gör man inte för Folkrace. Emma fick köra, vi fick inte tag på de andra (Maddis & Jenny) som hade haft önskemål om att följa.. så jag och Emma tog sikte mot Lungre. Vi kom strax efter 10. Så precis när vi kom mot publikvallen såg vi Micke lämna startplattan och raca iväg. Större delen av tävlingen regnade det, å det var kallt oxå. Karolin körde ett heat, domaren tyckte hon körde lite för tufft och gav henne svartflagg(diskad). Förstår att hon var lite besviken att måsta lämna banan efter bara ett varv.. men jag diggar att hon verkligen försöker köra om.






Efter seniorernas A-final tog vi vårt pick och pack för att fara till Valla. Där bädda vi ner oss med varsitt täcke i soffan och börja kika på Big mommas hus.. båda somnade ifrån =).
På kvällskvisten packa vi ihop saker, lämnade Jennys saker hemma hos henne och sedan for vi till mig. Kikade på kort/filmer från helgen och filmen Mona Lisas Leende som gick på trean.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback