Många järn i elden

Jovisst är det mycket som händer & sker. Å det är förstås mest kul.
I fredags blev det After Work på G3 tillsammans med Jenny, Zandra & Malin.
Det var mycket trevligt. Sen kikade vi förbi på teaterträdgården & Bishop Arms oxå =)

 


Sedan åkte vi vidare till Sandviken där det var dans till Date.
Många härliga människor att umgås & dansa med.
Vi blev kvar på efterfest med bandet.

Lördag efter få timmars sömn var det dags att "sadla om" och klä på sig lite tåligare
kläder för Folkrace i Offerdal. Lulle & Emma kom och hämta upp mig kring 9.
Tävlingen var jättebra, Karolin & Micke körde kanonbra.
Tråkigt nog så var inte bilen så pigg mot slutet av tävlingen,och de hann inte fixa till den innan final.
Micke hamnade på fin sjätte plats i seniorernas C-final & Karolin körde in sig på en femte plats i Damernas A-final.
De gjorde en störtbra insats, tänk om bara bilen varit med på noterna...oj oj då jäklar.

 

 

 

Åkte sedan hem med Karro & Micke.
Sen var det skönt att duscha av sig efter en dag i damm/rök. Hade lyckats bränna mig i ansiktet av solen oxå.
Sen direkt vidare till Emma för att fara till F4 å kika på första sträckan i Rallyt.
Sen svischa vi vidare till Furulund och såg andra sträckan.
Lulle var kartläsare till en förare, det var även min bror.
Det konstiga var att han & Marcus aldrig dök upp i Furulund, istället var det startnumret efter som kom.
Förstod att han tvingats bryta. Tänkte inte så mycket mer på det. Fast det visade sig sen gått riktigt illa fick jag höra. Dom hade hamnat lite fel och kört ut i lösgrus, i säkerligen 150 km/h(!) sedan hade bilen voltat åtta varv(!). Båda hjälmarna hade spruckit liksom taket och hela bilen var totaltkvaddad, framrutan å huven hade flygit iväg ca 70 meter. Mirakulöst hade de ändå klarat sig & lyckats ta sig ur bilen och fått skjuts till akuten. Dom mår under omständigheterna bra.
Vi missa fjärde & femte sträckan. Vi såg istället sista..dvs målgången uppe på Lungre.
Där jag,Emma,Dennis & Ida blev så jädra myggbitna i väntan på bilarna.
Sen full gas därifrån efter att Lulle gått i mål.

Hem till Emma, kika på Crocodile Dundee. Mamma ringde och rapportera att Anders mådde bra.
Sen stupa jag i säng, trött efter all racing som dagen bjudit på.

Söndag vaknade jag av att Zandra ringde och ville till ExpoNorr. Tja.. hade ju inte hunnit kika nån dag förut så jag hakade på ut dit. Det var trevligt, men det är väldigt mycket saker som är lika vart man än vänder nosen. Sanna Nielsen var där och uppträdde, hon va bra.
Några hundra lappar senare, en langos i magen och 15 tomma sms från en taxibil så for vi vidare.

Zandra var sugen på bilbingo i Furuparken, jag var innerst inne mycket trött... men tyckte förstås det lät kul.
Vi tog min bil å for dit, inhandla två av varje bricka var, sen satt vi i tre timmar spelandes och drömandes om att vinna pengar. Vi var löjligt nära många gånger, men vi fick aldrig tuta =(.
Vi avslutade kvällen med en promenad i Torvalla.

Händelserik helg. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback