Mucho trabajo y poco dinero

ja.. som sagt mycket jobb & lite pengar.

Tänka sig nu är vi inne i juni.... tiden går ruskigt fort... snart skriver man väl att sommaren är slut. Nä låter kanske lite väl deprimerande, men av erfarenhet vet jag hur somrarna bara brukar susa förbi.

Förra veckan ängnades till stor del för uteaktiviteter.
Måndagen(2/6) tillbringades i Björkbackaparken med kubspel & brännboll. Med bl.a Karolin, Micke, Jenny, Fredrik, Marie, Ida å kompisar till dom. Hur skoj som helst... men väldigt svettigt... å jag hade sån träningsverk redan innan så mina ben kunde inte springa fortare än en vältränad 90 åring. 

Tisdagen bestod av jobb på sandviken, städning av danshall och dass tillsammans med Jocke

Onsdag Blev det wolleybollspel på kvällen vid Palmcrantzskolan, härligt att va barfota i sanden... men fötterna fick sig en rejäl omgång filning under några timmars intensivt spel. 

     
Sen for jag å Zandra hem till mig och slutförde hennes Norgefilm på min data. Sen for vi o mötte upp gänget igen för att ta ett dopp i Storsjön vid Lugnviksbeachen. Föreställde mig att det skulle vara uppfriskande, en ren lögn om jag skulle säga att det var så. Botten var stenig o kvistig, dessutom var det långgrundt å kryllade av myggor... huvva.


                                                                                                   

Torsdagen Får gratulera alla studenter som fick så otroligt fint väder på sin studentdag. Det var sverigerekord i hetta den här dagen.. 29 grader...pew. Själv hade man regnet hängande i luften.. lite sol å blåst på studentdagen för tre år sen... somsagt tiden går mycket fort.
Jenny & jag hade planerat att ägna kvällen åt säsongsavslutningen av bingolotto, men Karolin och Micke lyckades "röva bort" oss ut i värmen för grillning vid Minnesgärdet. Där åt vi gott & drack starkt. Det var riktigt mysigt å mumsigt, vi spela lite kub oxå. Senare på kvällen åkte vi in till stan för att kika på studenterna på rådhustrappan.

       




Fredagen började med promenad tillsammans med Elin runt Frösöberget, hur härligt som helst. Min favvopromenad helt klart. Sen styrdes kosan hem till Emma där vi fixa oss iordning för att sedan ta bussen till Elins födelsedagsfest.
Jag och Elin fixade till mat, hackade grönt å skar kött, gjorde i ordning grillspett. Emma hängde ute med boysen och chillade, efter att först stylat Elins hår. Senare dök mer folk upp, det grillades så det stod härliga till. Vi var så många så det blev 4 olika kubblag, mitt lag bestod av mig,Märit,Micke & Martin...(Mandelkubbarna). Vi började bra med två segrar sedan klanta vi oss tror jag.... vi slutade som totaltvåa =) självklart är kubb bara på skoj... men tävlingsmänniskan som bor inom väcks vid liv ganska lätt =)

        

       

     


Jag hade en trevlig kväll, jag mår gott i vänners sällskap. Tråkigt nog så blev det en splittrad avslutning på kvällen. Önskar att vi fortsättningsvis kan avsluta på neutralt vis vid festernas slut. En vädjan från min sida. Jag vill inte att någon ska behöva bli ledsen.

Lördagen bestod av att kika på film

Söndagen blev det en tur till Önsjön med Maddis & Jenny, solen var inte lika stark som den varit tidigare i veckan. Men solen värmde ändå gott när man låg där och solade i bikini. Vi tog oss ett dopp från bryggan oxå, jättehärligt, särskilt om man jämför med doppet i Storsjön under onsdagen.

Förutom allt detta har jag dessutom jobbat varje dag utom fredag den här veckan. Så ja, man känner sig mycket sliten nu.

I helgen väntar 2-dagars Folkrace på Lungre. Alltid lika kul, men extra skoj eftersom det är Karolins första tävling.. åsså får man se Micke in action. Önskar Lycka för er båda i helgen. 


Kommentarer
Postat av: Madelene

Vilka fin bilder, det ser ut som om ni hade en toppen fest =) ni får ta och meddela mig när ni ska spela kubb och volleyboll mitti veckorna så att jag kan vara mer er och spela. Förresten, när jag kollade på korten från Elins fest så upptäckte jag en kille med grön tröja (jonte) det är ju Jodos lillebror =) kramar!

2008-06-12 @ 19:23:58
URL: http://garper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback