"Emelie jag hatar dig"

Sitter på jobbet, dom flesta kunderna är mycket glada i hågen och positiva.
Mitt i alltihop kommer ett samtal (i mitt talsvar sägs företaget & mitt namn)
-Hej Emelie, jag hatar dig.
 och lägger på luren.
Det finns ju många typer av busringningar, den här varianten är ju mindre skoj.. men absolut inget att bry sig om.
Sen kom exakt samma tjej fram igen och sa samma sak igen. Då fick jag lust att säga, -Ja detsamma om dig. Så får man kanske inte göra, men sånna kunder går inte att ta på allvar.
Inte nog med det, hon kom in en tredje gång till mig. (den här gången valde jag att spela med) K=Kund J=Jag

K : -Ja du Emelie,  jag har tänkt lite och på tisdag tänkte jag komma förbi och styckmörda hela din familj. Vad säger du om det?
J:  -Okej
K: -Ja just det, Jag tänkta stycka upp dom bit för bit.. o du...mördarverktyg får du stå för... det gör väl inget... jag behöver ju rejäla grejer när jag ska sprätta upp deras kroppar. Det kommer ju bli en massa blod oxå. Vad sägs du om det?
J: -Ja det är okej för mig, jag är med.
K: - Vad bra, vart ska vi mötas upp?
J: -För mig spelar det ingen roll, du får bestämma
K:-Okej.. eh.. vi kan.... ÄSCH det här va ju inge kul.... (så lägger hon på luren)

woohoo segrare ---(fanfar)--- Emelie! Jag vann. Tyvärr tragiskt att små stockholmsbruttor inte har bättre för sig en söndagskväll.

Sånna här samtal inträffar hyffsat ofta, (det här var bara ett konkret exempel, ett smakprov) tur att man har varit i branchen ett tag och vant sig. I början tog man åt sig som en disktrasa, det funkar inte.

Min poäng, var glada att ni slipper vara med om det här.

Hoppas ni haft en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback