Påsken

Onsdagen var det tänkt att jag skulle fara hem, men jag blev övertalad till en liten reunion med några gymnasiepolare =) Det var en kul kväll. Vi satt o snacka om det mesta och skratta gott.
På bilderna: Carita, Åsa, Jodo & Jag. Maddis var oxå med, hon dök upp lite senare efter sin praktik. Tyvärr så missa att fånga henne på bild =(

       

På torsdagen åkte jag runt för att fixa med lite ärenden, skjutsade Carita till tåget, handlade påskmat som saknades till mamma m.m. När jag kom hem blev det en härlig promenad tillsammans med Emma & Johanna, en Tornäsare =) ... blev dock väldigt blött i mina skor.. dom tål ju nästan ingen fukt alls. Sen kika jag in hos farmor o farfar där mina småkusiner Moa (6 år) & Per (3 år) var på besök.... dom är så söta, synd bara att jag träffar dem så sällan, dom hinner växa/mogna jätte mycket mellan gångerna. Dom var väldigt pratglada och ville berätta om allt som händer i deras liv, det var kul att höra. Gulligast var nog när dom berätta om sin lekstuga, jag frågade hur länge dom haft den.. sen i somras? sen vintern? Då svarade Per: -"Det var när det fanns en gräsmatta"... hihi.. klockrent. På kvällen åkte jag & Emma till Märit och fick våra ögonbryn noppade, det var på tiden... och bra blev det.

Fredag betyder traditionsenligt pimpeltävling på Sandvikssjön, jag är ganska säker på att jag varit där i alla mina år, förutom förra året... då hade mormor avlidit dagen innan så jag hade ingen lust.
Jag och Emma hade tagit hennes bil dit för att sola och spana på fiskar. Medans vi vandra på isen upptäckte vi Zandra & hennes pappa som satt å fiska, det var en glad överraskning.

image173

image172


image174

Det var rysligt kallt på sjön, jag och Emma for hem efter ett tag, hon till sig.. jag hem till mig. Skönt med varmdusch när man var så frusen =) . På kvällen var hela familjen samlad + Lina & Marcus. Vi åt påskmiddag tillsammans. Sen spelade jag, Anders & Lina TP..... det var en svår variant.... men jag vann överlägset till slut.

Lördagen bestod av att tvätta, förbereda och längta till kvällen. På eftermiddagen badade vi i badtunna, det var härligt... så kallt ute och så varmt i tunnan. Fotograf är Märit som oxå var med o badade.

image175

Sen åkte jag hem och fixa mig iordning, tog bilen till pizzerian. Hade inte ätit där sen dom bytte ägare, men har längtat så efter att hört alla goda omdömen. Min pizza var mycket god.
Sen bila vi till Emma och festa i väntan på taxin.


 

Dansen var jättekul, dansade ganska mycket =)

Söndag var det roliga över, åkte till stan och jobbade kväll.
Även idag väntar jobb.... framtill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback