Kiss i trapphuset =(

Brukar ha ganska bra morgonhumör, men imorse var det verkligen inte så. När man typ för en gångs skull är ledig och skulle kunna ha sovmorgon har man självklart prickat in en supertidig tid hos barnmorskan.
Att ta sig ur sängen var en kraftansträngning isäg, det var rysligt kallt i lägenheten och jag hade inte sovit många timmar och låg å drog mig. När man väl tagit sig upp och drar upp rullgardinerna kommer chocken av att det snöar/regnar, blev tvungen att kika i almanackan var det var för datum och konstaterade att det är 14 maj(!) ja.. vad säger man.
Sen blev det lite panik iväg för att hinna iväg. Det första man möts av när man öppnar dörren till lägenheten är en stinkande stor pisspöl =( usch... d var ju inte direkt första gången det hänt, jag har sett det mesta i det här huset:sovandes nerkissade fyllon, blodigt slagna män, polisgripanden ett antal gånger, krossade spritflaskor så golvet varit helt klissigt., berusade damer som knackat på å velat låna toa,telefon,pengar osv.  Men det som förvånar mig är att det varit ett stort uppehåll från sånt nån månad, hoppas det inte är en ny period på gång..suck.

Jag hann iaf i tid till besöket hos barnmorskan och det gick bra. Hade planerat att ta en skön morgonpromenad efteråt, men vädret gjorde att jag tappa lusten.

Idag väntar storstädning i lägenheten, allt är en enda röra.. man hittar verkligen ingenting.
Igår helstädade jag badrummet, tog ut alla "möbler" gnugga in allt och sköljde av med duschslangen, mycket effektivt.. á la Solbackastyle  =). Rensade avloppet oxå, det var välbehövligt eftersom det blivit översvämning varje gång jag duschar. Ska inte gå in på detaljer, men det fanns en tydlig anledning till varför det var stopp. RörmokarEmelie var helt slut efter uppdraget, och nu funkar avloppet galant.
Nä, dags att sätta igång med städningen nu.

Kommentarer
Postat av: Emma

Var bor du med detta hemska väder?

2008-05-14 @ 10:56:56
URL: http://petersson84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback