På hembesök

I fredags for jag hem till Föllinge, med Maddis & Ida som sällskap i bilen =)
Roligt att träffa mamsen & papsen, det blir så sällan numera. Vi käka god middag,  sen satte jag igång med projekt storstädning av grejerna på mitt rum men jag var på tok för trött efter nattens två timmar i sömn.... så  jag, mamma & pappa kika på Kill bill/hockeyn/indiana jones å lite mumien... vi zappa mellan hela tiden... var lite för mycket bra att välja på. Pappa va mycket "upp-i-hejsan" att jag va hemma och ville visa massa klipp på Youtube som han gilla, jag visste inte ens att han bruka hänga där å kika =) . Han har fastnat för lastbilsklipp och vrider upp ljudet på max för motorljudets skull.... för mig är det lite svårt att förstå vad som är så speciellt med just det, men har man såsom han gjort kört mycket lastbil i sin ungdom så är det väl nostalgi. Jag passade på att visa dom lite klipp som jag diggar.
Sen stupa jag i sängen.

Lördagen blev en riktig resa bland minnen, hittade massa gamla roliga grejer från förr under tiden jag städade.
Jag rensade igen om alla fyra garderoberna, jag tror det blev 4 stora kassar som ska till kupan. Nån påse med kläder att spara, å en påse men kläder polarna ska få kika igenom om det är nåt som kan va intressant.
Sen behövde jag en paus och bestämde promenad med Emma, skönt att komma ut. Vi gick ner till stället där gänget förr om åren brukade tälta, alla minnen från då blev väldigt färska...vi hade så roligt då. Vi måste försöka planera in en helg i sommar för att köra favorit i repris =) 
Senare beställde vi pizza och bara hade det bra samtidigt som vi kika på roliga grejer på Tv.



 

Söndagen kom upplösningen på min städning, det blev riktigt bra till slut =)


 

   

Jag är ju inte där så ofta men jag förstår att mamma & pappa vill att det ska va lätt för dom att tex dammsuga å det skadar ju inte att det ser bra ut om de vill ge gäster husesyn. Det var saker överallt innan.

Bästa fyndet i helgen var 10 cdskivor som varit borta i några år, jag var helt säker att dom försvunnit på nån fest.... men så har de hela tiden legat i en kartong längst upp i en garderob... typiskt.

Jag och mamma slängde iväg en beställning hos Haléns, längtar tills kläderna kommer =)
 
På söndagskvällen kom Anders & Lina förbi å vi åt god fransk potatissallad, fläskfile & tzatziki.
Mysigare att äta middag för fem än att äta själv



Tack till mamma & Pappa för en härlig helg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback