Show must go on....

Helgen var inte särskilt märkvärdig, bestod mest av jobb och ett höger öga som "la av".. fladdrade hela tiden... skapligt svårt att jobba vid en dator då kan jag upplysa. Att det gick som det gick för Charlotte i Eurovison var inte särskilt kul, jag trodde verkligen på topp fem... men en artonde plats... nästan skandal.

Måndagen blev en bra dag, hämtade upp jackan som jag så duktigt hade glömt hos Möller, sen besök hos viktväktarna. Som gav det glädjande beskedet 1,4 ner för veckan som varit. Har gått bra på sistonde. nu har jag allt som allt gått ner 9,9 kg... så man kan väl säga att 10 kilo försvunnit från min kropp...det både känns och märks. Men det är bara en etapp som är avklarad, resan neråt i vikt fortsätter.

Tisdagen var jag ledig från Eniro, men tillbringade dagen med jobb på Sandviken tillsammans med Jocke. Vi fick mycket uträttat och hade en rolig dag. Vi städade danshallen grundligt inför Veteranorkesterns konsert på onsdagen, krattade kvistar och kottar vid sjön. Sen blev vi bjudna på surströmming.

Onsdagen var jag som ett vrak.... sov till tolv nån gång...orkade inte äta eller ens dra upp rullgardinerna. Det blev en dag i mörkrets tecken... kände mig deppig och allmänt värdelös. Strax innan jag skulle börja jobba tog jag bilen upp till elgiganten... rena chocken att komma ut i solljuset... körde som en kratta. The mission på elgiganten var att köpa en Björn Axén volume master, och anledningen till att köpa den just där var att jag jämfört priser å räknat ut att det var billigast där.... 495:- enligt hemsidan. Såg annons på domus en för 515 typ, men jag har blivit så snål så 20 spänn gör skillnad i det långa loppet.
Väl på elgiganten möts jag av chocken.... Björn Axén Volume master 579:-(!!!!).. måste ha varit nåt nätpris jag såg.... jaha tänkte jag... har man åkt hit helt i onödan. Det slutade med att jag slog till, gjorde med andra ord en rejält dålig affär. Hann pröva den lite innan jag blev tvungen att rusa på jobbet.....
Segt att jobba.. känner ingen större motivation. Enda tjejen som jobbar just ... i övrigt är det väl fem killar... men man hinner inte snacka så mycket... ringer hyffsat mycket.

Jag längtar efter vännerna... våra fester.... deras gudomligt härliga sällskap. Där trivs jag som bäst.
Vi måste träffas snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback