Dags för uppdatering

I helgen for jag,Emma & Jenny till Föllinge efter att jag jobbat klart.
Vi intog "casa de Emma" och satte igång att dricka vin/cider/öl mm. Laga till fin middag, och medans den puttra tog vi och basta. Riktigt härligt =)
Senare på kvällen fick vi skjuts ner till Tony & Maja där stor del av partyfolket samlats. Det blev även en sväng till pizzerian där vi sjöng sönder några låtar på karaoke. Sedan tillbaks till Tony & Maja... sedan fick alla fart å drog till en stuga ute vid skogen i Nordvalla. Nog för att det var en mysig stuga, men jag börja känna lite ansvar att ta mig hem innan Emma skulle låsa/lägga sig. Jag tjata som världens tjatmoster för att få tag i en chaffis, men de bara skratta. Till slut gav jag upp och ringde jag Föllinge Taxi. När taxin äntligen dök upp skulle plötsligt alla fara hem (typiskt!).
Jag befann mig i taxin i 13 min.... notan hamnade på 240 spänn(!!!!). Så dyrt har jag inte ens betalat för taxi i Sthlm.. å här snackar vi Föllinge.
Dagen därpå var vi mycket trötta.... vi åt väl frukost kring två eller tre tror jag. 
Sen försökte pappa fixa lite med min bil, sedan brumma vi tillbaks till stan.

I måndags var det halt som fasen, fastnade i upplut på gränsgatan och tog mig inte framåt. Fick bli århundradets fulaste u-sväng i rusningstrafik. Hämtade Emma i Krokom o sedan middag hos henne i Valla.

Tisdag började jag känna mig lite krasslig i hals o näsa, men det stoppade inte mig från att gå på Body Pump. Kändes jättebra efteråt.

Onsdag, förkylningen blir mer påtaglig..... verkligen sämsta möjliga timing att bli sjuk.
Städar och fejar för att det ska se bra ut i lägenheten... går riktigt trögt.
Drar en fika på stan med Jodo. Sedan skjutsade jag Zandra till Folkets Hus och sedan for jag själv till Valla för middag å fotbollskväll hos Emma.

Idag hann jag röja lite i lägenheten. Tror jag hunnit dricka 5 koppar te redan, förkylningen måste väck! Den har nog aldrig kommit mer opassande. Sitter på jobbet nu, efter jobbet ska jag en snabbis till Lugnvik för att lämna en stereo och en resväska(helt seriöst.. idag packa jag upp väskan från Vemdalsskalshelgen... typ 1,5 vecka efter hemkomst)

Ikväll blir det fortsatt städning, hade velat träna.. men jag får inte riskera att bli sämre i förkylningen.

Imorgon ska det ätas, bowlas och festas med bästa gänget som finns =) (det ingår ett antal personer till i bästa gänget, även om de inte deltar imorgon)

Imorgon måste jag vara frisk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback