Farväl Farfar

Kl 06.12 imorse ringde pappa mig. Jag trodde att han slagit fel nummer först efterom han ringde så tidigt.
Han hade tråkiga nyheter. Farfar somnade in inatt. Jag blev helt klarvaken, det var inte direkt väntat att han skulle gå bort så här plötsligt.
För Farfar var det säkert skönt att somna in, han har länge mått dåligt. Senaste åren har han åkt fram och tillbaks från Föllinge till stan flera gånger i veckan för dialys och diverse kontroller. För någon vecka sedan var han på sjukhuset och amputerade bort några tår. Pappa menar att han blev aldrig riktigt kry efter tiden på sjukhuset, trots att han förflyttades till Krokom och rehabilitering där.
Sista gången jag träffade Farfar var för någon vecka sedan på sjukhuset, han skulle precis till att sussa för natten men hann märka iallafall att jag var där.
Frågan är hur det blir för Farmor..... de träffades redan när hon var elva år, och efter 51 år som gifta ska hon nu leva själv. Vilken omställning!

Pappa, Farmor, mina farbröder och faster har nu tagit farväl av Farfar under morgonen, jag ringde Farmor och berätta att jag tänker på henne och att hon ska veta att hon har oss alla vid sin sida. 
Tredje dagen i rad jag är hemma från jobbet idag, känns inge bra.. men jag har haft en ryslig förkylning som vägrat att släppa. Denna dag tänker jag tillägna Farfar... och Farmor som nu blivit änka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback