Happy Birthday to me

07.07 idag blev jag 22 år. Då låg jag och sov.
Satt uppe inatt och kikade på Varg & halva SuperHeroMovie.
Trillat in en del sms och diverse andra gratulationer, tack till alla er som kom ihåg och grattade =)

Annars då...jo jag jobbade en kortis.. hade ett pass mellan 16 & 20. Kändes skapligt nervöst, inte varit där på nästan en vecka. Tanken på hur långt de andra kommit i att ta samtal, systemen etc kändes rätt jobbig.
Men vad kan annat man göra än att "ta tjuren vid hornen"? Satte mig och tog samtal, hade knappt en aning om vad vare sig vad kund eller vad jag snacka om, men det blev säkert bra. Försöker tänka så positivt det bara går, fast frustrationen varit nära många gånger. Kan fortfarande störa mig på att om man behöver hjälp... så finns den inte... man kan få hojta/ropa/springa å leta ett bra tag innan man hittar någon som kan hjälpa... samtidigt som kunden... som oftast redan stått i telefonkö upp mot en timme sitter i luren och väntar/frustar medan jag irrar omkring.  Längtar så mycket tills jag kan "allt", med "allt" menar jag att man kommer aldrig bli fullärd på det här arbetet... men det skulle va skön att slippa springa och fråga för
 minsta lilla grej.

Helgen var rätt bra. Men jag har nog inte riktigt förstått att Farfar inte längre finns. Hur som helst ser jag ingen vinning i att sitta hemma, isolerad och sörjande. Självklart är det tråkigt att inte Farfar finns kvar, men han har det garanterat bättre nu, fri från värk och leda.
Fredagen spenderades först tillsammans med Jenny,Zandra,Tomas,Elin,Emma,Karolin,Micke,Lulle,Thomas och Fredrik(pew, många namn) på Jack Rabbit.
God mat, inget snack om det.... men plånboken fick sig lite stryk.
Vi passade på att kasta pil och spela biljard oxå =)

Efter middagen pös jag,Jenny,Zandra & Tomas till dansen i Sandviken.
Göthe har länge uttryckt att det kan vara den sista för hans del, och om så vore fallet kände jag att jag ville vara där då.
Det var en trevlig dans, skjutsade hem de andra kring halv ett, trodde i min enfald att jg skulle hinna tebax till "sista dansen", men förgäves... . Hur som helst stannade jag och Joce kvar och efterfesta med Perikles framtill fem på morgonen tror jag. Vi(dvs. bandet, Jocke,jag,Göthe,personal mfl) hade kört gissnigstävling om hur många som löst in sig. Jag vann =). Jag gissad 433 inlösta, det var 426. Har vunnit sån här gissningstävling en gång tidigare, denna gång inkasserade jag 250:- tror jag, det var välbehövligt.

Lördagen var det dags för avslutningsfest på Sandviken, den årliga personalfesten. Vi åkte dit kring 18, fixa-duka-dona. Kring 19 dök resten upp, vi var totalt 27 personer. Jag och Jenny hade gjort en mycket uppskattad frågesport, som såklart hade tema krong Sandviken,campingen,Göthe och dans förstås.
God mat käka vi, o en jäkla massa dracks.
Senare for jag,Jocke & Jenny vidare till Emil & Alex. Jag va så trött att jag höll på att somna där, sedan tog vi taxi in till stan och hem till Jockes lägenhet. Där somande jag i soffan däremot.
Söndagen blev en riktig slödag, det finns nästan inget bättre en sådana... ni vet.. när man bäddar ner sig, har myskläder och ligger och kikar på tv/film.

Tack än en gång för alla gratulationer =)

Nu lite film, sen sova. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej och grattis i efterskott Emelie! jag har så sjukt myclet att göra att jag i princip bor i mina böcker! igår var jag uinte ute på hela dagen. Förlåt för att jag missade att gratta dig på din dag men bättre sent än aldrig antar jag.



Hurra Hurra!! Kramar

2008-09-16 @ 14:09:19
URL: http://garper.blogg.se/
Postat av: Jocke

Så du "höll på att somna" hos Alex? Hahaha! Du sov riktigt djupt och var näst in till omöjlig att väcka och jag fick en utskällning när jag försökte...

2008-09-16 @ 15:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback