Till en annan del av Östersund....

...åkte jag taxi i måndagsmorse till mitt nya jobb- Aditro.
Jag & sju till började åran utbildning som håller på till fredag.
Många nya ansikten, intryck och framförallt mycket information att ta in(!).
Jag hade sovit ganska lite och var mycket nervös i början, men nervositeten släppte fort.
Känns som ett kanongäng, de flesta är i min ålder och är väldigt trevliga.
Lunchen bjöd Aditro på, vi avnjöt maten på Mr.Husman.
Vi fick genomgång av alla Glocalnets tjänster, villkor, priser etc.
När jag gick hem var huvudet sprängfyllt av information.
När jag kommit hem tog jag en välförtjänt vila. Sedan blev det lite film med Jocke och sedan en fuktsallad tillsammans med Karolin & Micke i Lugnvik där de numera lever ihop =)
Hade tänkt hämtat Bmw'n men brorsan hade inte riktigt tid.

Idag kom jag några minuter försent, inte särskilt kul med tanke på hur viktigt de sagt att man är i tid.
Ändå tog jag bilen dit, men det visade sig att typ alla bilar i stan var ute och körde vid den tiden... så jag hamnade i ett antal bilköer =(.
Idag pumpades vi oxå med information, men det känns intressant och spännande.
På lunchrasten for jag ner på stan med en kollega, hon gick å skulle göra lite ärenden... jag likaså.
Jag tog hissen upp till Eniro för sista gången, lämnade dörrchipet, tangentbord/headset och tömde mitt skåp(fanns inte så mycket lattjo där, nästan aldrig använt det: en Metrotidning från november 2006 och en massa handlingsplaner och andra tidigare viktiga papper.... rev dem i bitar... det kändes härligt).
Sen krama jag om min chef och min coach.... sen skutta jag ut därifrån med lätta steg. Äntligen har jag "gjort slut" med Eniro.

På eftemiddagen kika vi på olika mobilmodeller som man erbjuder kunderna som tecknar mobilabonnemang/kontantkort. Det va lite lattjo. Sen blev vi informerade om facket, kanske inte så intressant... särskilt inte för mig som redan är med i just det facket. Vi blev oxå informerad om en riktigt bra prisplan som ännu är hemlig, men jag måste hålla med om att det ät jäkligt låga & bra priser... säkert bara en tidsfråga innan jag byter några av mina tjänster till Glocalnet.
Efter jobbet pös jag ner med bilen till gräsmatten vid vattnet nedanför Jamtli. Plåta Nissan eftersom den ska säljas.

Har lite "läxa" till imorgon.. ska ta en titt på det.
Om jag är trött i veckan förstår ni vänner säkert varför, mycket information som ska in gör att sinnet blir trött. Dessutom har jag jobbat varje dag sedan i torsdags.



Kommentarer
Postat av: martina

vad kul att du har fått nytt jobb emelie! måste försöka ta mig från eniro jag också. :) kram

2008-09-09 @ 20:08:04
URL: http://erusur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback