Först nu inser jag....

... hur jäkla mycket fritid jag hade när jag jobbade på Aditro. Helt sjukt hur kroppen ställde in sig efter det oxå, jag kunde va ganska slut efter ett simpelt fyratimmarspass, det är ju rent ut sagt skrattretande.
Jag hade gott om tid att träna, jag kunde välja o vraka bland tvätttider m.m. eftersom jag hade ett mycket varierat schema, och jobbade inte särskilt mycket alls.

Då: ibland 2-, 4- eller kring 7- timmarspass utspritt på dagar, kväll helg, kring 25 timmar i veckan.
Nu: Normal arbetstid= 8,5 timmar varje vardag. Utöver vill chefen att vi ska jobba så mycket övertid vi bara kan/vill. Det gör att man hamnar på ungefär 42 timmar i veckan+ eventuell övertid.

Jag låter kanske negativ men tvärtom så väger fördelarna betydligt tyngre på mitt nya jobb. Jag trivs redan som fisken i vattnet, kollegorna är helt underbara, tiden går fort när man är där, inget ärende man gör är riktigt likt det andra och jag kommer tjäna betydligt bättre. Ska bli så skönt att få slippa vända på kronorna, ha skulder o bry sig om minsta lilla femkrona... tyvärr har de senaste 6 månaderna sett ut så.... och kommer fortsätta se ut så framtill löning.
Därefter är förhoppningen att slippa behöva låna pengar, prio 1 är att göra mig skuldfri. Efter det.. shit.. jag kanske inte behöver gå back varje månad.. tänk.. jag kanske kan bygga upp ett sparande igen....... =).

Jag känner dock att jag är i större behov av att planera min tid. Har inte kommit in i rytmen riktigt än, så jag är helt utpumpad när jag kommer hem.

Har nog varit lite tankspridd de senaste dagarna... kom idag på att jag kanske borde deklarera m.m.
Tänkte göra som jag gjort tidigare år o sms:a, men mobilen ville inte. Ringde in deklarationen via servicetelefon. Det var smidigt det oxå =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback