Glad Påsk!

I måndags börja jag jobba på allvar.
Fortfarande mycket man inte förstår o massor att hålla reda på regler/undantag/lagar etc, men som tur är börjar man med de "simplaste" ärendena.
Känns äntligen som jag har ett värdigt jobb, inget skitgöra direkt. Betalar ut massor med tusingar per dag till de som har rätt till aktivitetsstöd/utvecklingsersättning. Det känns riktigt bra.
Kollegorna är helt fantastiska..... vi nya känner oss verkligen välkomna. Mitt team verkar va ett riktigt kanonteam med lättsam o humoristisk inställning. Varför börja jag inte på Försäkringskassan tidigare?

En kollega som började utbildning en vecka före mig o är i samma team som jag har det visat sig att jag har mycket gemensamt med. Hon har oxå jobbat på Aditro/Glocalnet fast på faktura. Men mest komsikt av allt.... igår under en fika snacka vi om vart vi bodde. När jag förklara vart jag bodde hajja hon till o sa min adress, visade sig att hon o hennes kille bott i min lägenhet för några år sedan! Haha, världen är bra liten ibland. Det var intressant o höra hur stämningen o vilka som bodde där på hennes tid, och jag delgav hur det är i huset idag. Ja... finns nog många skumma stories inom dessa fyra gula ytterväggar.

Imorse ringde Johan o väckte mig strax efter 7, han Christian Johanna Robin o Thomas hade då hunnit till Orsa, de är på väg till bilutställningen i Jönköping(Elmia). Känns trist att han inte är här över påsk när han ändå är ledig från Norge. Men vi får ju ses nästa helg o helgen efter det när det bär av till Vemdalsskalet =).
Idag jobba vi bara halvdag på FK. Äntligen har jag kommit till ett ställe som tar hänsyn till röda dagar o dagar före det.
På Eniro fick man vänja sig vid att jobba julafton,juldagen,nyårsafton, påsk, natt, helg etc. På Glocalnet var det helger o kvällar.
På FK jobbar man normalt inte kväll, helg eller storhelger förutom vid undantag om det är otroligt mycket att göra.
Dessutom är det flextid, jag kommer alltså aldrig försent till jobbet. Vill jag börja 7 o sluta halv fyra kan jag det, vill jag börja 9.15 o sluta kvart i sex etc kan jag det. Helt upp till mig, så länge jag jobbar det jag ska.

Försöker påskstäda innan jag pyser till Föllinge.... går trögt. Ska hämta upp mamma när hon slutar på sjukhuset sen beger vi oss. Hela familjen utom pappa som redan är på plats "vallfärdar" till Föllinge idag, Anders o Lina har nog redan åkt, jag o mamma åker om nån timme o Karro & Marcus kommer senare ikväll.
Imorgon ska vi på pimpeltävling i Raftis.

Glad Påsk till alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback