Ingen går säker i den här stan

Idag när jag kom hem från jobbet kände jag mig lite extra energisk så jag tog med mig all plast/plåt/glas-insamling och pant o for till Hemköp. Blev ganska mycket pant.
När jag kom tillbaka till garaget tänkte jag att jag skulle gå till cykelförrådet o titta till min cykel som jag snart tänkte ta fram. Till min förtvivlan fanns inte cykeln kvar!!! Jag tittade runt runt.... men ingen blå Tritoncykel stod där.
Det värsta av allt var att den var helt nyservad... Jocke hade lagt ut närmare en tusing i repartion på den. I princip allt var bytt...växlar..bromsar...däck.. mm. Jag hann inte ens pröva den efter all service som gjordes i januari.

Jag beskyller mig själv till viss del.... hade endast låset som tillhör cykeln, hade planer på att köpa ett rejält lås till att ha. Men det är ju hemskt att man inte ska kunna få ha något i fred, en låst cykel i ett cykelförråd=inte säkert.
Faan... jag gillade min cykel jättemycket. Den har tjänat mig i över 10 år.. o var fortfarande jäkligt fräsch.. o somsagt...nyservad. Jag hade sett så mycket fram att få plocka fram den för att cykla till o från jobbet.... cykla till polarna.

Känslorna är en blandning av förbannad o jävligt ledsen.
Ska ringa o polisanmäla imorgon... men det känns hopplöst... jag får nog aldrig se min "vän" igen.

Tragiskt att folk måste stjäla.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback