Påsken 2009

Efter påskstädandet i torsdags for jag o mamma hem till Föllinge. Gick och hälsade farmor, härligt att träffa henne... hon hade fått massa kort av en släkting som vi kika på. Bilder på hennes mamma o på farmor när hon var liten mm.
Sen avnjöt vi en god middag.

Långfredagen for vi allihopa till Raftälven. Hela familjen deltog i pimpeltävlingen. Men det gick inge vidare, enda i sällskapet som fick fisk var syrrans kille Marcus. Efter en stund blev jag less på att fiska o tog en promenad på isen o hälsa på Zandra & Tomas. Sen satte jag o Karro igång att grädda våfflor... riktigt smarrigt. Solig o fin dag.
På kvällen umgicks jag med Emma o Emil. Först hälsa vi på Anna en sväng, sen for vi vidare för kort visit hos Micke o Bäsa. Sen åkte vi till Laxviken till Johan Bengtsson. Riktigt trevligt hade vi där =).
Dagen därpå mådde man lite sådär..... följde ganska tidigt med brorsan, Lina, mamma o pappa till Raftälven där vi for iväg o fiska igen. Jag va bakis o låg mest hopkrupen på skotern o mådde dåligt.
På eftermiddan kvickna jag till o satte mig på altan för att sola lite.
Efter middan gick jag till Emil, vi vandrade upp till Tomas Hallin o festa lite, sen trängde vi ihop oss i en bil och for till dansen i Laxsjö. Kändes inte som det brukar göra... många man kände fattades. Fast det var ändå en helt okej kväll.

På söndan tog jag en härlig promenad med Maddis. Sen passade jag på att byta till sommardäck på bilen, därefter åkte jag till stan. Kort efter jag anlänt kom Johan förbi. Han hade haft en trevlig visit i Jönköping, men ångrade lite smått att han missat påsken här. Vi höll oss hemma och mös.

Idag tog vi en härlig sovmorgon o begav oss sedan till Badhusparken där jag bjöd på glass. Måsarna var så jäkla högljudda så vi gick ganska fort därifrån.
Sen kika vi lite på film. När Johans föräldrar kom till stan gick vi på Törners och fika. Sen åkte jag med till flygplatsen o tog avsked. Skönt att han bara är borta i Kristiansand till på Fredag.

Börjar dra ihop sig till Vemdalsskalet..... knappt 2 veckor kvar nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback