Vårforum 2009

Mitt på dagen i onsdags kom Johan och hämta upp mig på Försäkringskassan.
Vi åkte hem till mig så jag fick packa klart.
Sen for vi till Valla där Emma o Jenny fanns. Hjälpte Emma att packa det sista hon hade kvar.
När vi var klar for vi o handla mat och annat.
Vi anlände till Vemdalsskalet och vår fina stuga på kvällen. Vi satt o mös alla fyra i soffan och avnjöt goda små billyspizzor.

Torsdagen var riktigt solig och härlig, vi satte oss ute o sola.

    

På eftermiddagen dök Zandra, Tomas, Jocke o Boije upp.
Vi bastade en del o avnjöt sedan egengjord potatissallad o kyckling.
På kvällen besökte vi hotellet, men jag blev ganska kortvarigt där.

Fredagen dök Martin o Emil upp. Martin hade blandannat fått i uppgift att bevaka min post, eftersom min polisdräkt från Hongkong fortfarande inte dykt upp på onsdagen när jag åkte.... o dessvärre inte på fredagen när Martin kika =(.
Men jag lyckades lösa outfiten ganska bra ändå.
Dagens tema för After-ski var tjuv o polis. Killarna var tjuvar, vi hjälpte till att "tatuera" dem, tejpa till deras engångsoveraller o "färga" deras hår o skägg svart. De såg riktigt farliga ut.... o framför allt oigenkännliga.
Jag hoppas att Johan aldrig färgar sitt hår svart, han passar bättre i sitt naturliga jusa.

Så här blev resultatet efter fixet på killarna.


(finns fler bilder på Facebook)

Å vi tjejer blev inte så tokiga heller....

  

På Afterskin var det smockfullt med folk, det blev väldigt svettigt.
Vi prövade ta oss längst framme vid scenen. Men man var som en packad sill.
Jag, Johan o Emil gick efter en stund.
När vi kom till stugan hitta vi ingen nyckel, vi prövade tilloch med att bryta oss in genom ett fönster... o det måste ju sett lite roligt ut med tanke på hur vi var klädda (en polis o 2 banditer).
Tur att vi hade snälla grannar, vi fick komma till deras stora terass o vänta, sola o grogga. Mycket gästvänligt.
När de andra kom tebax bastades det lite i vår stuga. Till middag käka vi Taco.
Efter maten blev jag toktrött, blev osäker om jag ens skulle orka gå ner till hotellet. Men vi blev där en stund iallafall.

Lördagen var det soligt för tredje dagen i rad =).
När det blev dags för Afterski bytte vi om till shorts o fotbollströjor. Dags för laget PÖK att göra entre.



Efter Afterskin fick vi besök av diverse folk. Låg å slappa o kika TV.
På kvällen käkade vi husets rester..... bakpotatis o diverse grönt o röror.
Efter middag samlades vi alla i soffan o kikade på Hockey-VM (Sverige-Österrike).
Vi satsa en tia på vilket slutresultat det skulle bli, Jenny vann =)
Efter hockeyn for jag, Johan o Jenny hemåt. Johan skulle fara iväg tidigt på Söndagen mot Norge.

Helgen var kanon! God mat o härligt umgänge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback