Nöjd

Senaste veckan har varit riktigt kalasbra måste jag säga.

Förra onsdagen blev det utgång på Stråket med Johan,Emma,Zandra,Karolin & Micke(riktigt kul att de kom upp och var med, efter deras flytt till Uppsala har det blivit allt längre mellan gångerna man hörs/ses... jag ska minsann bättra mig).
Vi hade iallafall en riktigt lajban kväll som började med kort förfest i mitt krypin, följdes av att vi såg o skratta åt Patriks Combo på Marite, fortsattes i ett annat "tält" o slutade iaf för mig,Johan o Emma på Kebabbaren.
   


Torsdag blev en riktig ego-dag... o det behövdes verkligen efter resan.... hade inte ens packat upp.
På natten va Johan ute o yrade sig o dök väl upp kring två... tror aldrig jag sett han så full.... men han va inte iaf inte jobbig =).

Fredag blev en riktig "Fredagsmys-dag", Johan hade skaffat 3-dagars-pass till yran men valde att stanna hemma me mig o kika på film, vi såg en Wallander(helt otroligt.. blivit riktigt Wallanderfan... såg min första Wallander någonsin bara för nån vecka sen) o en annan film som hette Inkheart.

Lördagen började med tvättstuga..... har aldrig tvättat så mycket tvätt när jag haft tvättstuga... blev sex fulla maskiner. Vi gick en sväng på yranområdet där vi mötte upp Emma,Sanna,Ida,Jenny,Martin o Gizmo (moppsen de vaktar) o kika på Bounce dans-tribute förMichael Jackson.. synd att man inte såg annat än några armar som flaxa pga alla folk som stod framför en.  Sen kika vi på E.M.D som spela i Badhusparken..... måste instämma med Jenny... de sjöng riktigt bra live!!
  
På kvällen gick jag o Johan på yran. Han se lite Lena Ph & Orup, sen gick vi ner till stråket o mötte på Fredrik,Nina,Lulle o Madde som vi "tog oss ett glas" med.
Sen drog vi upp till Stortorget för att kika på Amy McDonald, hitta Boije som vi tog me på vägen dit. Vi kika på nästan hela Amy's spelning iaf så pass att vi fick höra "This is the life", sen ner så Fredrik o Nina fick käka Nachos. 
  
När det blev dags för presidenttalet var vi på plats på Stortorget igen. Han höll ganska bra tal... fast innehållet kändes lite tunnt mot tidigare år...  men det är ju kanske inte så noga egentligen vad han säger.. det är stämningen man vill åt =).
Sen drog jag o Johan ner o åt en riktigt god hamburgare var... sen kika vi lite Lady Gaga.. sen var vi mer än nöjd o gick hem till mig.


Söndagen blev vi väckt av att Johans syster ringde o berätta att hela familjen var på väg in...... vi åt allihop på Max. Sen åkte Johan o hans pappa iväg me flyget till Norge eftersom semestern nu är över för dem.... kändes lite konstigt... man vande sig rätt fort att ha Johan på hemmaplan så länge.... men om 2 veckor är han ju hemma igen.. o efter han jobbat 2 veckor till efter det väntar Kroatien =) Börjar längta riktigt ordentligt känner jag.
Iallafall kändes det trist o bara åka hem... så jag fortsatte hänga me Johans mamma, Johanna o Robin ner kring stånden o karusellerna i badhusparken. Jag o Johanna tog o åkte den karusellen som ser ut som en spindel... motsvarigheten på Liseberg heter Spinrock. Åhhhhhhhh.... va najs det var med adrenalin... särskilt med tanke på att det inte blev nån karusell när jag o Johan va på Liseberg för två helger sen. 
Sen va vi på ÖB o även Lillänge en sväng.
Efter vi sagt hejdå blev det en lugn eftermiddag själv hemma. Kände då att det var ett utmärkt tillfälle att ta den detox(rensningkur) jag fick i present av Jenny när jag hjälpte till att städa ur hennes lägenhet.
Man blandade ett pulver me pressad grapefruktjuice o drack först vid 17, sen 19 o sist vid 21. Meningen är att kroppen ska rensas på slaggprodukter........ jag var i tanken beredd att få kuta på toa hela kvällen.
Till mitt förtret fick jag inte gå en enda gång den kvällen. Jag ringde Jenny o fråga om den verkligen funkar..... hon berätta att det kunde förstås vara olika... o att risken fanns att jag skulle behöva springa upp på natten.
 Jag hade turen att sova gott..... men hela måndagen var inte nådig om man säger så...... 20 gånger medan jag va på jobbet... jippi..eller inte. Den funkade ju iaf ;).
På kvällen blev det spinning... riktigt härligt att komma igång efter minisemesterns dåliga mat o utebliven träning.

Igår hände inte så mycket... på kvällen passa jag på att gå på pulsspin på 75 minuter. Samma instruktör som dagen innan... som släpppe den härliga kommentaren "Nämen är du här idag igen?".

Idag fick jag äntligen det besked jag hoppats o väntat på länge. Jag fick veta att jag får fortsatt antställning t.o.m. sista mars. Känns så skönt att få veta, man mår aldrig riktigt bra när man går i ovisshet.
Så nu kan jag blicka framåt.
Efter jobbet blev det bio tillsammans med Emma & Jenny, vi kikade på Harry Potter och halvblodsprinsen.
Den var bra, men inte särskilt spännande eller actionfylld.... typ 3 av 5 om man skulle ranka.. helt okej med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback