Punka

I torsdags hände en trist grej, men det har egentligen bara känts som en tidsfråga.... jag fick punka på cykeln =(. Det finns otroligt mycket glassplitter i den här staden, och det blev inte direkt bättre efter yran.. snarare sämre... och ingen verkar ha som jobb att sopa bort så splittret får ligga kvar.
När man cyklat upp och ner till jobbet har man, oavsett val av väg, behövt åka slalom för att undvika glasbitarna. I tordags(som tur var på väg hem) kom troligen en glasbit in i däcket.
Grrr... men men.. börjar ändå bli säsong för att vandra till jobbet, reparation får vänta till våren.
När jag berätta om punkan för Johan skrev han direkt att han kunde fixa den när han kom hem, han är för söt ibland =), men jag insistera att vi väntar till våren.
Igår kände jag verkligen att jag behövde få helg, kändes som tiden på jobbet gick väldigt segt. Men jag trivs väldigt bra, bättre än jag någonsin gjort på de tidigare arbetsplatser jag haft. De härliga kollegorna jag har nu gör att arbetsdagarna oftast går väldigt fort, det känns bra =).
Efter jobbet igår fastna jag i sängen och kika på repris av både Top Model & Project Runway.
Sen blev det en Frösörunda med syster, den tredje för den här veckan tror jag.
På kvällen blev det såväl videosamtal som vanligt telefonsamtal till grannlandet i väst.
Just nu saknar jag Johan väldigt mycket, jag saknar han alltid när han är borta.. men ibland kan det eskalera lite.
Nästa gång vi får ses o kramas igen blir mest troligt på Benstockens långtidsparkering där jag, Lisa, Johanna o Robin är tänkt att parkera. Nästa gång vi får sova med varandra blir i Kroatien, den tanken känns lite skum =).

Om en vecka är dags att börja bilfärden mot Arlanda. Det är så nära nu...... men känns som att det kommer bli en lång vecka dit.

Mammi o pappi har varit förbi me resväska som de laddat med solskydd som blivit kvar från deras Turkietresa, idag ska jag börja lägga i lite linnen o så.

Lyssnade nyss på Melodikrysset för första gången på riktigt länge. Lyckades lösa ungefär halva o lite till. Det är ett ganska roligt lördagsförmiddagsnöje =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback