Tvättstugans hjälte

Igår blev det en trevlig lunch på Mr. Husman tillsamans med Jodo.
Trodde inte jag skulle hinna träffa henne innan hon åkte tillbaka till Luleå för fortsättning av dansstudierna, men vi tajma in bra.
Efter jobbet fastna jag i sängen o kika på ett avsnitt av Project Runway säsong 2(repris). Sen kom syrran, skjutsade henne till Frösön där hon hämta sin bil. Sen åkte vi till Byggmax för att köpa dörrlister, jag var bärhjälp.
Sen tog vi en Frösöbergsrunda, när jag väl kom hem var klockan halv tio och hela kvällen hade bara försvunnit kändes det som. Fick aningen panik eftersom jag planerat att göra så mycket, hann iallafall med att betala räkningar, göra en budget samt träffa Johan på msn en sväng.

Idag är dag 2 med glasögon på. Jag stör mig helt otroligt på dem, de skaver o jag får ont i huvudet.... eventuellt är inte styrkan helt korrekt på dem, men det är bara att stå ut till åtminstone nästa tisdag då ögonundersökningen är.
Gick från jobbet strax efter 15, tog ut min friskvårdstimme. Skyndade hem för att hinna med mitt tvättberg på den enda lediga tid jag fann (14-18). Har verkligen lurpassat o skyndat till tvättstugan (som ligger 50 meter från mitt hus) direkt när maskinerbna varit klar för att vara effektiv. Till min glädje upptäckte jag att ingen hade tiden efter mig, någon måste alltså ha avbokat sin tid mellan 18-22... YES! täkte jag, för en gångs skull kanske kläderna får bli helt torra genom att få hänga lite längre. Jag hade alltså för avsikt att ta tiden efter mig oxå.
När jag kommer dit strax efter 18 o börjar tömma det sista blöta dyker en kille upp med sin tvätttorg och ställer sig för att kika på tvätttiderna utanför. Shit tänker jag, han upptäckte säkert att tiden efter var ledig o nu har jag ockuperat utan att ha bokat. Jag gick ur tvättstugan o fråga om han sett den lediga tiden, han svarar att han sett helt fel... den tid han hade bokat visade sig va igår(!). Då förklara jag läget, att min tvätttid egentligen var slut, och att jag hade tänkt att använda tiden efter för att låta kläderna fortsätta torka... men att jag kunde ge han tvättiden när han ändå stod där helt redo med tvättkorgen. Han sa först nej och mena att han fick skylla sig själv som bokat fel., men jag insistera att han skulle ta chansen. Kompromissen blev att jag fick ha mina kläder kvar en timme för tork medan han kör sina kläder i maskin.
Känns riktigt bra inombords, kul att kunna ställa upp =) . I dagens samhälle blir det alltmer att man är ego och endast tänker på sig själv o sin egen vinning.... det är jäkligt trist att det har blivit alltmer så.
Något som känns mindre bra är att en vän hamnat på sjukhus idag, inte alls kul, men får hoppas det ordnar sig på bästa sätt.

Ikväll i övrigt planerar jag att få lite fason på lägenheten.... det är väldigt stökigt... har inte prioriterat hemmamiljön på sista tiden... men ska bli lite ändring på det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback