Bonka bäver?

I torsdags när jag kom hem från jobbet satt Johan o vänta ute på min trapp, bara fast det var några få dagar innan som vi senast sett varann var det så härligt att bara sitta o kramas en lång stund på trappen. Efter kramkalaset gick vi in. Vi var båda ganska seg/trött/ont i huvet så vi tog  varsin ipren o tog powernap på en halvtimma. Sen styrde vi upp en middag, och eftersom jag hade 15 ägg i kylen som hade "bäst-före-dag" just den dagen körde vi på omelett.
Blev riktigt gott =). Efter middagen blev vi filmsugna o begav oss till Videoteket. Johan hitta en del lattjo han ville ha.. bland annat en Svullo-film. Vi hyrde en Wallander-film som hette "Tjuven", lite snacks o Johan passa på att köpa hela Lost-boxen med säsong 1-4.. han tycker synd om mig som aldrig kikat eller följt Lost, det var omtänksamt =).
Filmen var riktigt bra, har sakta men säkert börjat bli ett Wallanderfan =) Har kikat på 4 totalt nu.

När jag kom hem från jobbet fredag for vi till Undersåker. Kvällen blev lugn.

Lördag begav vi oss tidigt upp till Ånn där det skulle vara "Bonka-rally". Påminde ganska mycket om folkrace, skillnaden var att det var inte så mycket regler... i princip alla som körde var onyktra... bilarna jade inga rutor... de fick knuffas som de ville. Ganska hemskt egentligen, men jag måste erkänna att det var jäkligt roligt att kolla på.
Vi stod o hejade på Johans polare Christian. Han vann sitt första race, men i A-final fastnade han i en vall =(.



En ganska fräsch Bmw som gjorts om till "Bonka-bil", den va ju t.o.m. nyare än min Bmw(!!)


De hade inte alltid skrivit så "rumsrena" texter på sina bilar.
Sista racet var lite coolt.. då körde verkligen ALLA bilarna samtidigt... runt runt tills bara en bil funkar. Var lite kaotiskt.



Jag fick i uppgift att vara chaffis därifrån, på väg tebax till Undersåker öppnade himlen sig o man såg ingenting på grund av regnet.. lite småläskigt.
På kvällen satte vi igång med Lost-maraton. Shit vilken bra serie!! Jag har verkligen gått miste om nåt.
Ungefär som med Vänner och Desperate Housewives, det var ju först förra sommaren som jag började kika på dem... och då såg hela serierna i ett sträck från avsnitt ett till sista(utom Desperate då som fortfarande går på TV, ny säsong i höst kanske).
Efter Lost finns ju massa andra serier som jag missat.. t.ex. OC, 2 ½ men, One tree hill m.fl.

Söndag(dvs igår) hjälpte jag Johan att packa sin Kroatien-väska, vi hann även med 2 avsnitt Lost innan vi for vidare.
Efter att jag släppt av han o hans farsa på flyget åkte jag volvon till garaget.
Ringde Jenny o Martin på vägen hem, de var precis på väg på Rullskidskytte o fråga om jag ville följa med dem o Gizmo dit... o det ville jag förstås =).
Riktigt roligt att kika på, man mindes tillbaka lite smått då det var VM i skidskytte... fast ganska stor skillnad ändå.
DÅ: Många minusgrader, lager på lager av kläder, packat med folk på läktarna, otrolig stämning.
NU: Soligt o svalt, lätta kläder, rejäl spridning på publiken o lugn stämning på läktaren.
Efter damerna o herrarna var klara tog vi och åkte till Lillänge. Martin gick in o shoppa på Jula medans jag o Jenny rasta Gizmo. Sen for vi en sväng på Willys o sen kom jag hem. Hade lite överskottsenergi då och passade på att samla ihop plast,glas,batterier o plåt som jag samlat ihop under några månader o traska bort till Hemköp på Bangårdsgatan(som är min närmsta insamling för sånt). Därefter blev det promenad/jogg mot Minnesgärdet o via sjövägen tillbaka.

Idag på jobbet förhörde jag Sandra inför hennes ögonlaseroperation imorgon. Även jag har en inbokad tid för förundersökning hos Memira nästa vecka. Visar det sig att jag är en lämplig kandidat för ingreppet kommer jag överväga att kanske göra en operation. Det är en kostsam operation, men det kan verkligen vara värt det. Återstår att se hur jag gör, iallafall är det glasögon som gäller en vecka framtill undersökning... börjat redan ikväll.. undersökningen är nästa tisdag.
Maria S hälsade på en sväng på jobbet idag, riktigt kul att se henne igen, man såg riktigt hur bra hon mådde =).. lite semester gör gott... om 3 veckor är hon tillbaks igen.
Efter jobbet träffade jag Caritha en kort sväng för lite mat på Eastern Palace, helt spontant.. vi bestämde på eftermiddagen att ses en sväng. Riktigt trevligt var det under den stund som vi hann med =).
Sen hoppa jag på cykel o susa till träning (spinning+tramp).... men usch... kändes som maten stod upp i halsen.
Ska aldrig äta så sent innan träning igen.


Kommentarer
Postat av: Fru Söderknopp

Jag älskar Wallander, de skitbra! Lost är en jävligt sjuk serie, men har man börjat kolla måste man ju titta vidare, det är jäkligt spännande. Oj vad jag svär. =)



Det var kul att ses igår! Hoppas du får en bra semester om vi inte hinner höras innan. Kram! <3

2009-08-25 @ 08:44:24
Postat av: svar

Ja verkligen, jag är mer av ett Beck-fan... men Wallander är ju nästan bättre.

Du får svära hur mycket du vill, ibland beskriver man ju faktiskt bättre då =)

Ha det bra du me!

Kram!

2009-08-25 @ 14:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback