Solhelg

I torsdags blev det lunch på i teaterträdgården(Gamla teatern) med kollegorna, riktigt mysigt att luncha där... visste inte innan att man kunde det. Sen på eftermiddan skulle vi ha enhetsmöte, men så mycket möte blev det inte... vi åt kladdkaka som vår tillfälliga chef Maria hade bakat o skratta o mådde gott... man måste och får ha lite roliga break på sitt jobb.. tror det är riktigt nödvändigt.. särskilt nu när det ändå går så bra för oss är det viktigt att stanna upp ibland och belöna oss själva. Efter jobbet blev det Afro-power-dance efter jobbet, det är ett riktigt roligt pass..... man skuttar runt barfota till en koreografi som är inspirerad av afrikanska moves. Dessvärre hade jag oturen att fem minuter in i passet förlora en skinnflisa under höger stortå... det sved ganska rejält... blev strumpor på resten av passet.

Fredan efter jobbet haka jag på syrran o Marcus till Raftälven för att hälsa på mammi o pappi =). Det är långt mellan gångerna vi ses, o ännu längre nu när min bil bara stått obrukbar sen april... men snart så rullar den på vägarna igen.... om ca femtusen kronor så är den redo.
Vi avnjöt alla en solig kväll med lite rödvin o m¨nga härliga skratt. Bäst var nog Karros tolkning/teateruppvisning av biofilmen "Sommaren med Göran"... vi andra har inte sett den.. o hon ville visa hur rolig den var genom att agera en scen ur den.
Dagen därpå for vi ut med båten för att fiska o sola.... vi var ute i bra många timmar. Jag hann läsa ut boken jag hållit på med ett tag nu; "Den inre kretsen" av Mari Ljungstedt. Hur bra deckare som helst.... ska fortsätta läsa hennes böcker i den serien.
Fiskelycka hade vi oxå, Karro drog upp en rejäl aborre.... säkerligen ett kilo.. troligen lite mer. När vi kom iland hälsa jag på moster o farmor lite. På kvällen for vi tillbaks till stan, jag blev avsläppt på Frösön hos Jenny & Martin, vi kika på 2 filmer(eller 1 ½ halv om man ska vara precis). Kom hem kring ett.

Igår gjordes inte mycket vettigt... låg mest inne...men lyckades ta mig ut på en promenad iaf.

Härligt att vi får några soldagar till här... men nu börjar jag längta alltmer till Kroatien... den sjätte september bär det av... blir härligt får man hoppas =)

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för din kommentar, blir så glad när du skriver en rad. Jag försöker lägga ut lite krokar här och var, det är ju bra att vara förberedd =) Martin P ska hjälpa mig att tapetsera om i lägenheten nu i september, en liten färgklick blir bra! Är allt bra med dig?? kram

2009-08-11 @ 21:29:35
URL: http://garper.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag flyttar in någon gång i september.. Martin Persson ska hjälpa mig att tapetsera om i lägenheten innan jag flyttar in :) Jag har några frågor i bloggen om tapeten, kolla in, du kanske har ett bra svar till mig, du har ju också gjort om hemma hos dig :) kram!

2009-08-12 @ 12:17:55
URL: http://garper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback