Blubb blubb

I fredags bosatte Jenny,Emma o jag oss i Martins lägenhet på Frösön. Vi laga till god mat, drack vin o kika på Let's Dance med mera. Blev ganska tidig kväll eftersom jag skulle upp tidigt o jobba.

For till jobbet o jobbade riktigt duktigt i fyra timmar, blev en fin provision o helg-ob är ju inte helt fel =)
Sedan åkte jag till min lägenhet för att hämta lite saker, gick till Maddis lägenhet o hängde en påse vin på dörren.
Därefter tog jag bussen till Frösön. Hälsade på Elin en kortis, drack en slurk kaffe o åt god kaka =).
Efter det tog jag sikte på Martins lägenhet o tog en siesta i soffan.  En stund senare dök Emma o Jenny upp som hade varit på Is-folkrace i Krokom. Det blev en trevlig hemmakväll med Schlager o lite spel.

Söndagen var jag lite bakis o det var lite kämpigt att jobba... Sen gick jag hem till Jenny o hämta mina saker.
Lugn kväll hemma. Mamma,pappa o farmor dök upp på visit.... långt emellan man träffar pappa o farmor. Mamma har ju bott hos mig så henne har man träffat ganska mycket.

Igår(måndag) tog jag först en härlig sovis, sen kikade jag på Million dollar baby(som finns med i boken nedan) som jag hade på datorn. Fick en bok av Johanna för några jular sedan "1001 filmer du måste sett innan du dör", ett antal har man sett... men försöker utöka. I söndags såg jag The Aviator som oxå fanns med i boken... båda var riktigt bra må jag säga.
När jag kom hem från jobbet var jag helt slut i huvet..men tog tillsammans me mamma itu med avloppet(hanfatet) i badrummet..... varit stopp där ett tag nu.... . Fanns en hel del nasty grejer i rören... =(. Men nu är det fixat.
Mamma släppte nyheten att hon flyttar ut troligen redan på lördag eftersom hon fått tag i en lya i andra hand. 
Känns lite synd faktiskt.... jag hade inga större problem med henne som inneboende, vi träffades knappt eftersom vi jobba om varandra, fanns gott om mat i kylen, hon diska o höll det ganska snyggt. Å hyra va ju inte helt fel att dela.
Hennes härliga kommentar efter nyhetssläppet: "Å jag som trodde du skulle bli glad".

Ja visserligen... snart har man sitt privatliv tillbaka.

Idag kika Karolin förbi på besök, sen åkte jag till storsjöbadet o simma en kilometer me Jenny. Efteråt relaxa vi lite i utomhuspolen på övervåningen.

Imorgon är jag äntligen ledig.... efter 6 dagars arbete i rad. Sedan väntar jobb torsdag o fredag...sen iI helgen kommer Johan, saknar han fruktansvärt mycket nu... men nu behöver jag inte vänta så många dagar.....


Kommentarer
Postat av: Erikssonskan

Hej hopp.. Jag tänkte utmana dig... Frågorna du ska svara på finns i ett inlägg hos mig som heter just det : frågor.



KRamizar

2009-02-25 @ 13:55:17
URL: http://erikssonskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, det är underbart, jag behöver verkligen det här! Jag ska jobba min första kväll imorgon, det ska bli spännande!! mina arbetsledare vill att jag ska jobba 100 procent i sommar, känns lockande!! hur är det med dig? jag saknar dig!

kramar

2009-03-03 @ 13:23:58
URL: http://garper.blogg-se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback