Fasen oxå!

Fick sluta tidigare igår, behövdes verkligen. Hade ett möte med min teamledare där vi prata framtid på mitt jobb, väldigt givande. När jag kom ut genom Aditros port ringde jag Karolin, hon var ute på promenad i det fina vädret.... vi möttes upp och vandrade hem till mig. Jag hade inte vågat mig ut i garaget ännu, tog med Karolin för att kika på bilen. Vi konstatera att hela kylaren satt löst, en deci av kylarslangen var borta på mitten och 3 vingar av fläkten hade kapats. Ringde brorsan för råd, han var på väg från jobbet... men kom förbi å kika. Det såg ut som att det skulle räcka med en ny kylarslang o något att spänna fast kylaren med. Vi for upp i hans bil till Mekonomen, slang för 332:- spännen för 30 ungefär. På Coop köptes Glykol för 199:-. När vi kom tillbaka till garaget insåg vi att slangen var för lång, och att kapa den vore inte lyckat. Vi hoppa in i hans bil o for till Bildemonteringen i Lugnvik för att hitta en slang specifikt för Bmw, kille sa att vi fick gå ut och kika i bilarna själv. "Att hitta en nål i en höstack" har nog aldrig passat bättre.... . Det är ju ingen nyhet precis att det snöat konstant för några dagar sedan...... hundratals bilar såg ut som små snöhögar, man såg varken form, färg lr vad det var för bilmodell. Vi hade ju inte bästa kläder precis, jeans å lågskor =(.... . Snölagret på bilarna var 20 cm, på backen runt om var det närmare 30. Vi lyckades till slut hitta 5 st bmw gömda i snön.... när vi fick upp de snötäckta huvarna såg vi till vår besvikelse att kylarslang redan var tagen, på det 5:e hittade vi äntligen en. Den fick vi för 50 spänn. Sen pös vi till Mekonomen igen o lämna tillbaka den andra slangen som inköptes där.
Väl tillbaks till garaget sattes nya slangen på plats, var dock lite för lång först.. men bättre att kapa i en slang värd 50 kroner än i en för 332. Allt såg ut att bli riktigt bra, slangen passa perfekt. Fläkten skulle kunna gå att ha lite trasig tillfälligt... fanns lite skador på kylarn. Vi fyllde på med bara vatten för att se om kylaren skulle läcka..... så hoppfullt ut.... men den börja läck ur ett hål =(. Så nu behöver jag byta hela kylaren....grrrrrr o fläkt med..grrrr. Har definitivt inte råd med det nu.
Nu vet man iaf vad som är fel o vad som behövs göra. Otroligt tacksamt att broder kunde hjälpa till o gräva, skjutsa,pulsa i snö,lägga ut pengar mm för min skull, vilken klippa! =)
Johan är oxå otroligt snäll, han har erbjudit mig att ta hans bil medan han är borta. Får se hur jag gör.

Idag slutar jag 13, vill jättegärna åka till Undersåker.... men jag har nog inte råd... har kollat upp alternativ att ta sig dit....buss...tåg...låna en bil. Fan va jag e less på att va fattig.

Kommentarer
Postat av: Erikssonskan

Det är bara att kämpa nu emelie. Ha det mys i helgen! kramar

2009-02-11 @ 19:02:58
URL: http://erikssonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback