Saknar värme

Ute är det rysligt kallt, det tycks inte vilja bli varmare. Inte nog med att det är kallt ute, det är fasligt kallt inne oxå =(.
Lägenheten är nog dåligt isolerat, det är ju ändå ett ganska gammalt hus. Så alla element står på, men det hjälper inte mycket. Här på jobbet är det oxå kallt, funderar om man skulle börja ta med filt o kanske ha fingervantar, borde gå att knappa på tangentbord ändå.

Igår var en riktig "pyjamas+glasögon-dag". Karolin kom förbi kring halv tolv, då hade jag varit vaken i en halvtimme kanske. Jag skulle hjälpa henne att splitta låtar som de ska använda när Karolins mamma fyller 50 år. Mitt mp3-splittar program visade sig ha gått ut, pröva att ladda hem samma igen lr hitta andra alternativ. Till slut insåg vi att det bästa vore om Karolin hämta sin bärbara dator så vi kunde ladda hem det dit. När väl programmet var hemma satte den roliga biten igång att hitta det roliga i låtarna. Hade tvätttid samtidigt så det blev lite spring emellan.
Kring halv fem var vi klar.
Kände mig så otroligt seg i kropp o knopp. Åt lite middag, stoppa i linserna. Övervägde om jag skulle orka träna, jobbig "tröskel" att ta sig över, försökte tänka på den härliga energi jag skulle ha efter passet.
Vid halv åtta entra jag la gym, i väntan på att passet börja trampa jag lite trampmaskin. Träffa en gammal bekant, kul att se henne igen... hon var oxå med på Afron.
Det var inte favvoledaren som höll i passet, men det var en hyffsat bra koreografi, hon hade gott om energi o glädje... å det var ett stort plus.
Ikväll blir fjärde träningsdagen på raken, jag o Jenny ska på vattengympa.
Skulle gärna träna 4 ggr i veckan varje vecka, kanske inte på raken... men totalt 4 ggr skulle kännas bra. Synd bara att jag har så skumma arbetstider ibland. Den här veckan har varit bästa hittills sen jag börja jobba.

Nu väntar 6 arbetsdagar i rad. Vissa långa pass, andra mindre. Sen ledig på onsdag(lär ju vara lite mör då). Sedan jobb torsdag o fredag. Sedan väntar en ledig helg =). Har pratats kring att jag,Johan o hans föräldrar ska åka långfärdisar o se på bio den lördagen, alltid kul att se framemot något.


Kommentarer
Postat av: Erikssonskan

usch att det ska vara så kallt då! Känner igen det där med lägenheten. Vi har ju inte heller nån värme. Har du en stund över för att ses i helgen? kramar

2009-02-20 @ 09:11:31
URL: http://erikssonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback