Skoter, schlager, mys o en trasig bil

I fredags kom Johan & hans farsa till stan, vi avnjöt en macka på Subway och hoppade sen på bussen till Järpen.
Där hämtade Christer upp oss och skjutsade oss till Undersåker. Senare på eftermiddagen dök Johans släkt upp och ville gratulera födelsedagsbarnet. Jättegod smörgåstårta o en marängtårta. Johans föräldrar o Robins föräldrar stanna ganska länge, det dracks en del whiskey o spelades kort.

Dagen därpå tog vi oss ut på en skotertur, men fasen vad kallt det var... men roligt såklart.
På eftermiddagen tog vi o for in till stan, lämna lite grejer i lägenheten. Efter en stund anslöt Emil och Maddis som fick skjuts av oss hem till Martin. Han har fått till det jättemysigt! Emma,Jenny,Karolin & Micke var redan på plats när vi kom. Alla var så fina o kläderna hade lite "touch av schlager o glamour" =).
Vi samlade oss runt tv'n, vi satt i såväl soffa som på matta, som en enda stor familj =)
Jag och Johan var lite slitna efter skoteråkningen, man blir alltid ganska slut efter en tur. Jag höll mig nykter hela kvällen.

Bidragen i tävlingen var lite både och, oftast gillar jag inte en låt från första stund jag hör den... oftast behöver jag höra den några gånger. Vi hade ett röstsystem där vi gissa vilka som skulle vidare, tror Micke fick mest rätt.
Efter programmet pröva vi spela Upp till bevis, fast det blev lite svårt när vi var så många, och reglerna i spelet är aningen skumma, å när medlemmar i laget inte är på plats är det svårt att anta utmaningar =P. Vi la ner försök att spela efter ett tag.
Jag & Johan checka in på "Pensionat Jenny" =), dvs Jennys lägenhet.

Söndag mådde jag inge vidare, vi åt frukost i form av ägg & bacon-mackor hemma hos Emma och kollade totalt på 14 avsnitt av första säsongen Vänner. Sen tog vi 3 en bit mat på Eastern Palace, gottgott.
Sedan kikade vi på Valkyria på bio, och fasen vad bra den var!! Synd bara att man var så trött och fick en sprängande huvudvärk (sova med linser är big no-no)... men det var ju så spännande i filmen.
Efter vi sagt hejdå till Emma for vi till lägenheten å la oss, Mamma sov oxå där.

Igår tog vi liten tripp på stan å kika på smått & gott. Därefter gick jag till jobbet o Johan åkte hem.

Gruvar mig lite för min bil.... verkar ganska illa.... frågan är hur illa. Problemet är kylaren, Emma rapportera att slangen t.o.m gått av, inte konstigt att det rykte så mycket och att kylaren tömdes. Jag känner mig smått strandad utan bil, man är ju så van att bara kunna hoppa in å pysa vart man vill. Får ta å checka upp i veckan vad jag kan göra.


Kommentarer
Postat av: Erikssonskan

Hej! hoppas det löser sig med bilen! hur ser det ut för en promenad på torsdag? kramar

2009-02-11 @ 08:17:33
URL: http://erikssosnkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback