Slutet gott, början bra =)

Julafton var trevlig och lugn.
Jag,Karro,Marcus,mamma & pappa firade tillsammans.

Annandagen var det som traditionsenligt dans i Laxsjö med obligatorisk förfest hos Emma =)
Vi blev ganska många som först festa tillsammans och sedan for på dans.
Johan dök upp som en en trevlig surprise, han är bra på överraskande ankomster =P.




På lördagskvällen 27/12 for jag till stan igen.
Sedan väntade lite jobb..... blev bio en kväll då jag & Johan kika på Yesman... skitrolig film.

Nyårsafton spenderades i Valla hemma hos Emma.
På dagen hade vi spa: Emma gav massage, Jenny gjorde peeling och la ansiktsmask & Märit noppa ögonbryn.
Vi bada badkar två och två oxå, hihi.. jätteroligt faktiskt.

Sedan dressa vi om från morgonrockar till finkläder.
Killarna dök upp kring 18 och då begav vi oss till kvarterlokalen som Emma hade hyrt där vi skulle äta.
Förrätt: Vitlöksmarinerade räkor på toast.
Varmrätt: Fläskfilé, potatisgratäng och sallad.
Efterrätt: Glass & Bär (hann dessvärre somna innan den serverades)
Mycket gott!!
Jenny hade gett oss olika "uppdrag" vi diskret skulle utföra under kvällen. Många av uppdragen innefattade att hålla tal, så det blev en hel del underhållande tal under maten =)
Emma hade gjort fyndiga rim om oss alla, riktigt bra gjort!!!

    
     

Efter maten dök kanske 10 personer till förutom vi 10 som ätit.
Jättesynd att inte Johan kunde komma, jag hade gärna haft med honom på kvällen. Men jag hade trevligt/roligt ändå med friendsen.
Blev tidig kväll för mig, var astrött och överförfriskad. Har lovat mig själv att januari är en vit månad, det kan behövas.... tror jag pricka in varenda helg förra året med att dricka...=(.
Började jobba 9 dagen därpå och jobba till 18. Hade kanske 16 samtal på hela dagen, hur drygt som helst.. klart värsta pass jag någonsin tagit på mig... aldrig jobba en nyårdag igen... åtminstone inte om man ska börja så tidigt.
Nyårsdagen blev bra när Johan dök upp. Vi käka kebab och gick sedan på bio, den här gången såg vi "Allt flyter", en smårolig film. På fredagen var vi lite nyttigare och vandra till Valla och sa hej till Emma, på kvällen blev det lite filmtittning och ett kort besök hos Jodo,Åsa och Carita.
På Lördagen for vi till Undersåker. På kvällen skulle det va poker i Järpen... båda trodde det skulle vara "oseriöst hemmapoker" hos någon. Ack så fel vi hade. Vi hamna i en skum lokal(pokerklubb) med totalt 21 spelare för seriös pokerturnering. Vill inte säga vad insatsen var, men det var ganska mycket.. iaf för min tunna plånbok.
Jag var enda tjejen(!). Först var det "årsmöte" där de tog upp diverse om klubbens ekonomi och de investeringar som gjorts etc. och "ordförande" gjorde konstaterandet att det inte längre var en "herrklubb" utan den första kvinnliga spelaren skulle delta(dvs jag) och önskade inför alla mig ett extra lycka till.
Vi skrev in oss och fick varsitt nummer på en lapp, komsikt att jag fick nummer 13... skulle det betyda tur lr otur undrade jag.
Jag var asnervös, de enda jag "kände" var Johan,Robin och en kille vi plocka upp.. hm Andreas hette han nog.
Det fanns 3 pokerbord, Johan & Robin hamna vid ett av dem, Andreas vid ett annat och jag vid det tredje.
Herregud tänkte jag.... hur fan ska det här gå?... hur bra är dom jag möter?
Var säkert minst ett halvår sedan jag senast spelade. Jag kände allas överlägsna blickar, de antog säkert att jag skulle ryka först.
Inledde skitbra, vann eller fick dela pott de 10 första givarna jag deltog i. Kände att jag tidigt visa vart skåpet skulle stå, var inte rädd för att höja... drog en o annan bluff oxå... de flesta spelade väldigt försiktigt o de blev verkligen skiträdd när jag höjde minsta lilla =).
Sedan började det gå lite sämre och jag förlorade mer o mer. Länge var jag chipleader och hade flest marker, men länge länge hade jag en rejält fjuttig skara majker.
Johan åkte ut först av alla, Robin åkte oxå ut tidigt...så de satt bra länge och hängde i en soffa..... det försvann alltfler spelare från borden och jag var fortfarande med i spelet.
Jag hamnade totalt i 3 all-in-situationer...... första var jag verkligen tvungen... hade aslite marker och fick(helt otroligt) ess-ess på handen.... och vann så jag dubbla upp. Andra gången syna jag en kille som jag slog ut från vårat bord =). Tredje gången tog mina marker slut så jag var automatiskt all-in..... synd att så många skulle delta i given.... jag åkte ut så det bara sjöng om det... hade inte ett skit =(

Jag är otroligt nöjd med min insats, mitt mål var att inte åka ut först just för att visa att man måste fan inte va man för å kunna spela poker bra. Jag hamnade på tolfte plats, och att bli tolva och tjugoen möjliga ser jag som en seger(slå ut 9 snubbar e ju ganska bra). Självklart hade det varit kul att finnas med på finalbordet och de som placerade sig topp 5 vann pengar, men det var en kul grej helt enkelt.

Sen for jag & Johan hem till hans syster å kika på film.

Idag har vi inte gjort särskilt mycket, mest kört bil hit & dit. Det börja imorse med att min bil la av(batteriet va dött).
Vi for till Järpen och låna en booster(batteriladdare) av Robin. Sedan tebax till Undersåker och ladda. Johans pappa kom förbi och föreslog att bilen kunde stå uppe i deras garage och "värma sig". Sen for vi tillbaka till Järpen och lämna laddaren och handla middag. Sedan tebax till Undersåker och packa ihop mina saker, hälsade på Johans mormor en kortis för att sedan hämta min varma och nyladdade bil å fara vidare till Jäpen där vi käka plankstek hemma hos Johanna & Robin. Sedan kika vi på en film.
Därefter tog jag avsked av Johan som nu åker till Norge för 2 veckors jobb och for hemåt.
 
Imorgon väntar jobb.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback