Midsommarhelgen med mera....

På fredagen (midsommarafton) var det tänkt att jag skulle hämta upp Johan på flygplatsen.
Det sket sig redan i garaget... bilen vägra starta.... o nog var det skumt när batteriet hade stått och laddat över ett dygn. Ringde runt för att kolla vem som kunde ha startkablar.... fick ringa till Johans mamma o be henne skjutsa Johan till mig i stan. Blev lite stressad eftersom det inte gick som planerat... o vi hade lovat att vara Emma behjälplig inför midsommarfesten. Mitt i allt kaos... då startar bilen... skulle precis vrida av nyckeln efter att ha prövat vrida på tändningen för 10:e gången. När jag kände att motorn drog igång förstod jag vad jag behövde göra.... köra-köra-köra. Körde runt runt på stan några varv tills Johan kom, sen for vi till Föllinge. Efter ett tag begav vi oss hem till Emma. Först satt vi en stund i Lusthuset, sen fixa vi blommor till att klä stång o göra kransar av. Såsmåningom dök även Emil upp.
När det blev dags för middag åkte jag o Johan till Raftälven o käka midsommarbuffé med mamma o pappa. Efter det gick vi en promenad längs stranden, på väg tillbaka kika vi förbi hos farmor en sväng. Mina farbröder o deras familjer va oxå på plats. Efter Johan fått snappsat o dricka lite whiskey åkte vi tillbaka till Föllinge.
Hemma hos Emil var vi först en sväng med lite folk. Kring midnatt drog vi igång brännboll mitt i byn vid ica... blev ganska så många som deltog =) tror det var åtminstone 10 i varje lag. Det var jättevarmt ute då... å halt att springa... många som datt. Kvällen avslutades med "efterfest" hos Micke & Mimma.

Lördag(midsommardagen) va både jag & Johan ganska seg... men kom iväg till Emma vid tolv kanske... hjälpte henne med lite förberedelser inför festen. Sen for vi till mig o duscha.
Zandra & Tomas skulle bo över hos oss, de dök upp kring halv två.
När vi kom till Emma börja vi alla förbereda för middagen... Janne dök upp o hjälpte till oxå.. så vi var många "kockar". Jag hade ansvar för bålen... den eller för att vara exakt dom blev väldigt bra, fick en del beröm =)
Lite senare dök Jenny & Martin upp solbrända o fina =).
Efter lite bål drog vi igång sexkampen.... som vi så fint namngav den tävling vi hade på midsommardagen.
Vi delade upp oss i 3 lag.
Lag 1-Jämtarna & jag (Emma,Martin,Johanna)
Lag 2-Sluskarna & Stårsan (Zandra,janne & Johan)
Lag 3-Fantaztic 4 (Jag,Jenny,Tomas & Joffe)
Var tänkt att Tomas o Maria skulle komma oxå, men de lämna återbud i sista sekund. Så lagen med 3 fick låta en medtävlare tävla 2 gånger i grenarna.
Grenarna var: Kubb, Pilkastning, Stövelkastning, Potatis på sked, klädstafett o slutstafett.
Hysteriskt roligt var det, kanske främst klädstafetten.
Mitt i allt åt vi sill o potatis. Senare på kvällen grillade vi.
Ännu senare titta Maddis o Anders förbi, även Emil titta in.
Jättemysigt midsommarfirande.

   

   





På söndagen packade jag o Johan ihop våra saker och for till Järpen. Umgicks med Johanna & Robin hela dagen, på kvällen käka vi tacos och kika på en jätteskum film.

På måndag... kring 7 åkte jag in till stan och jobbade. På kvällen träna jag spinning och städa.

Igår efter jobbet tog jag ett bodypump pass... riktigt härligt.

Idag efter jobbet har vi haft avtackning för en kollega som ska sluta i mitt team.
Nästan hela teamet var och åt på Pera, jag åt Souvlaki.... herregud vilken smakupplevelse. Dit kommer jag absolut gå flera gånger =).
Nu ska jag ta en liten promenad själv för att smälta maten o kanske få lite färg.. solen lyser fortfarande =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback