Lycka

I fredags såg jag till att sluta tidigare från jobbet, skyndade hem för en dusch o packa väska.
Åkte med Nabotåget till Järpen där Johan fanns o målade hemma hos Johanna & Robin.
Han blev nog lite överraskad, kom en timme tidigare eftersom jag tog tåg istället.
Johanna lagade till supergod fajitas o föräldrarna kom förbi så vi åt alla 6.
Sen åkte jag & Johan till Undersåker, tog ett bad och la oss sen för att sova.

På lördagsmorgonen for vi till Järpen och hämta upp Johanna, åt frukost i form av french-hot-dog på Shell, sen brumma vi vidare till Krokom o Folkracet där.
Riktigt najs, fast vi va inte där längre än nån timma.
Sen for vi till Järpen/Tossön där det var meddeltidstema, riktigt coolt.... med utklädda munkar som spela fotboll, tornerspel med hästar o annat.
På kvällen gjorde vi en asgod sallad, kikade på Twilight o la oss sen.

Idag tog vi sovmorgon, när vi klivit o käkat städa vi och packa ut oss ut lägenheten. For upp till Johans föräldrar o drack kaffe o kika på roliga youtube-klipp. Johans pappa tog o raka av Johans hår. Lite skillnad från 5 centimeter till 5 millimeter, men det växer ju ut så fort =)

På flygplatsen tog vi avsked, efter en jättehärlig helg. Nästa gång vi ses är det midsommar.

När jag kom till lägenheten somna jag, härligt att få slappa.
Pappa o mamma ringde från Turkiet för att berätta att de har det kalasbra... 38 grader.... all inclusive etc... o här har det regnat hela dagen.. kul för dom... mindre kul för vi som är här.

Hm... jag är för jäkla snäll bland. Knackade på en berusad/påverkad kvinna förut som ville låna telefon. Då fråga jag vart hon skulle ringa o om hon va tänkt att prata länge. Hon skulle ringa pojkvän + taxi. Hämtade min bärbara hemtelefon o sträckte ut den i trapphuset och lät dörren vara på glänt... hm.. tog en stund......hon va nog lite för borta i huvet för att klara av att slå numren.
Då frågade jag vart hennes pojkvän va, och ringde sen o boka en taxi i hennes namn till min adress så hon kunde åka till han.
Inte första gången jag fått hjälpa till i det här trapphuset..... men ibland känns det helt okej att hjälpa.... fast jag har blivit lite hårdare o mer ifrågasättande när det ska hjälpas.

I veckan väntar jobb, övertid, träning, umgänge med polarna m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback