Väder o vind




Senaste tidens stora ämne: Vädret.
Läste i tidningen att det är rekordkallt för att vara juni.... inte varit så här sedan 1958 tror jag att jag läste.

Helgen tillbringades i blås o regn på folkrace. Både lördag o söndag.
Trodde Johan skämta när han berätta att dom hade kring 26 grader o han hade lyckats bränna sig på nacken/ryggen.
Lördagskvällen spenderades hemma hos syrran o Marcus i Lugnvik. Tanken var att vi skulle sätta upp lister och trösklar... hihi... blev vin o frågesport istället.

På söndagen efter folkracet tog jag o köpte mig en cykel. Hittade en annons på Blocket och föll handlöst.
Har saknat att cykla, och sen min cykel blev stulen har det känns som något fattats.... särskilt när bilen har haft körförbud oxå..man har ju varit helt utan egna färdmedel.

Igår efter lite övertid på jobbet gick jag o köpte mig ett cykellås på Clas Ohlsson.
Sen for jag iväg på spinning.... spinning på step in på måndagar 18.30 har blivit standard för mig...helt klart mitt favvopass. Jenny som har passet är helt otrolig positiv och utstrålar härlig energi. Jättekul pass.
Sen höll jag på att fixa med min egen cykel... sadeln var lite låg... hon som ägde den innan var säkert ett huvud kortare än mig om inte mer. Gick till en början väldigt ont, men fick till det.

Idag bjöd dom på hamburgare på jobbet... riktigt mumsigt. Å det är alltid så gott när hamburgare grillats ute.
Vädret idag va klart bättre än på länge... men hemskt blåsigt.... inge kul med motvind när man cyklar hem... särskilt inte när det är nedför o motvind.
Cykla ner på stan o köpte en liten sprakdräkt o mössa till Lilla Lukas.
Innan jag åkte till Lugnvik titta pappa förbi med en laddare för bilbatteri... snacka om bra... snart kan jag starta bilen igen. Redan imorgon faktiskt =)
Sen hoppa jag på cykeln o trampa iväg till Annam Stefan o Lukas i Lugnvik.
Snacka om snäll liten grabb..... två veckor gammal idag... hur lugn o tyst som helst.
Höll i det lilla pyret en sväng =) Nästan så man vill ha en själv bums... men det får vänta.
Jag förhörde hur den första tiden som föräldrar varit... riktigt intressant o roligt att höra.
Sen trampa jag hem.... hade videosamtal med Johan.. o nu väntar väl sängen.

Känns trist att det ska regna på midsommar... för det ser ju inte bättre ut just nu.... men man får göra det bästa man kan. Blir ju inte roligare än vad man själv gör det till =)   



Kommentarer
Postat av: Erikssonskan

Snacka om orättvis! Fast vi ska ju få det varmt den här veckan. Hoppas jag i alla fall!



Tack tack!



//Elin

2009-06-22 @ 12:24:02
URL: http://erikssonskan.blogg.se/
Postat av: Erikssonskan

Jodå vi hade det fint på midsommar. Själv då? ¨Vi blir ju ofta fort bokade av våra kompisar runt stan... så det är att vara ute i tid

2009-06-23 @ 13:12:29
URL: http://erikssonskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback