Helg i schlagerns tecken

I fredagskväll bosatte jag mig i Valla hemma hos Emma.
Lite senare dök Zandra upp o gjorde oss sällskap. Vi slötitta på "Så ska det låta" och drack vin.
Boije o Magnus kika förbi så vi surra lite kring det stundande vårforum vi snart ska på.
Trist att Fredrik o Lulle inte joinar, men det blir kul ändå.
Efter de hade åkt kika jag,Emma o Zandra på Mamma Mia... vi höll nog på att somna alla 3.

 


På lördagen åt vi frukost o kika lite på skidåkning. Sen åkte jag o Emma med Zandra in till stan, hon skulle jobba o Emma ville köpa garn. Efter inköpet gick vi över isen bort mot Valla. En riktigt härlig promenad i det fina vädret.
Väl hemma tog vi det lungt o kika på Vänner-avsnitt.
Vid 17 åkte vi till sjukhuset o lämna Zandras matlåda, sen hem till mig o fixa till en skiva fylld med schlagerlåtar =)
Vi lattja loss, laga mat o "glammade" till oss lite.
Det blev baconlindad kycklingfilé, ris o bea. Ruskigt gott. Sen fixa vi grönsaker o dip.
Finalen av schlagern var riktigt spännande. Vi blev nöjd med resultatet. 

  


Vi tog ton till "La voix"

Efter ett tag dök Emil o Christoffer upp o hälsa på. Vi dansa loss på Emmas vardagsrumsgolv till diverse schlagerlåtar från skivan vi fixa. 



Sen drog dom vidare på krog/efterfest. Vi tog det lilla lugna o såg ett vänneravsnitt å sussade sen.

Söndag tog vi en Valla-promenad. Sen blev det lite mer Vänner-avsnitt, Elin kom förbi.
På kvällen blev det hemma-själv-kväll med massa tv-tittning o lång härlig videochat med Johan. Saknaden är stor, men att ses över nätet ger kraft o man blir väldigt glad. Han har lätt för att få mig skratta..... det uppskattar jag.

Imorse ringde jobbet vid 9 och undra om jag ville jobba. Tvekade inte en sekund, bara att kasta sig upp ur sängen o dra. Måste somsagt ta allt jag kan få i jobbväg.
Imorgon väntar anställningsintervju på Försäkringskassan. Hoppas jag är en av dem som blir anställd.
Annars har jag ett rejält taskigt läge...... främst ekonomiskt.

Man får tänka positivt, håll tummarna imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback